הסטטוס-קוו יחזור

"ניצחון" ל'שונאים': ביהמ"ש פסק לטובתם

בדיון שנערך היום בבית המשפט בת"א, ביקשו 'פלג השונאים' ש'הסטטוס-קוו' בישיבה יחזור לקדמותו - השופטת קיבלה את הבקשה ודיון נוסף בעניין ייערך בעוד יותר משבועיים (ישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אלימות בפוניבז' (צילום: ללא קרדיט)

בית המשפט דן היום (רביעי) בבקשה שהוגשה על ידי 'פלג השונאים' בישיבת פוניבז' ופסק, כי יש להשיב את הסטטוס קוו בישיבת פוניבז' ולחלק את היכל הישיבה לשני חלקים, דיון נוסף נקבע לעוד 15 יום.

כפי שפורסם אתמול לראשונה ב'כיכר השבת', 'פלג השונאים', הגיש בקשה למתן סעד זמני, להחזיר את המצב בישיבה לקדמותו - טרום תקופת הקורונה.

הדיון בבקשת הסעד, החל היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בראשות השופטת רחל ערקובי, כאשר השופטת שמעה על האלימות הנוראית בישיבה, היא קיבלה החלטה לחלק את היכל הישיבה לשניים; חצי לשונאים וחצי למחבלים.

החלטת בית המשפט

בית המשפט נתן אפשרות לישיבת מסורת התורה ('פלג המחבלים'), להשיב בכתב בימים הקרובים ויקיים דיון נוסף בעוד 15 יום בתאריך ה-18/05/2021.

בדיון הבא ידרשו ב'פלג השונאים', להרחיב את החלוקה לפי כמות התלמידים ולתת רוב בהיכל לצד ישיבת פוניבז' ולהשאיר לכל היותר רבע מההיכל בידיהם של תלמידי 'פלג המחבלים'.

במהלך הדיון הציגו נציגי ישיבת פוניבז', את התיעוד שהתפרסם ב'כיכר השבת' אתמול, בו נראים תלמידי הישיבה, מכים האחד את השני באלימות נוראה, 'פלג השונאים', הצליח ככל הנראה לשכנע את השופטת, כי מדובר באלימות המגיעה מ'פלג המחבלים'.

הסרטון שהוצג בבית המשפט

יצוין, כי בשל האסון הכבד במירון, תלמידי הישיבה בראשות הרב כהנמן, לא עלו בימים האחרונים לתפילת מנחה בהיכל המוזהב, אך מחר - לאור החלטת בית המשפט, מקווים תלמידי הישיבה לעלות כרגיל ולהתפלל בתקווה שלא תתרחש אלימות.

כזכור, לפני שבוע פורסם לראשונה ב'כיכר השבת', כי המשטרה מאיימת בסגירת ההיכל המוזהב למשך חודש שלם, במידה והצדדים לא יגיעו להבנות והמהומות במקום לא ייפסקו.

סיקור המהומות בפוניבז' >>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר