האוחז במנדט

ח"כ יאיר לפיד: "נתניהו מדבר בסגנון מבייש"

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שקיבל מהנשיא את המנדט לנסות ולהקים ממשלה לאחר כישלון נתניהו לעשות זאת, ערך מסיבת עיתונאים, בה תקף את יריבו וסיפק הצהרת כוונות (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי. תמונה: רפאל כהן, כיכר השבת)

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שקיבל מהנשיא את המנדט לנסות להקים ממשלה לאחר כשלון נתניהו לעשות את זה ערך הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים בה הוא תוקף את בנימין נתניהו ואומר: "נתניהו דיבר בסגנון שמבייש את התפקיד ואת האדם".

לפיד הצהיר, "ממשלת אחדות זו מטרה. שנאנו מספיק, רבנו מספיק. ישראל עייפה ממריבות. עם ישראל שואל את עצמו מתי יפסיקו לריב ויעבדו בשבילנו. התשובה היא עכשיו".

"המחלוקות שלנו הן לשם שמיים ולכן סופן להתקיים", אמר לפיד כשהתייחס לקשיים בהקמת הממשלה ואמר, "זו תהיה ממשלה מורכבת אבל היא תוציא אותנו מהמשבר הקורונה, הפוליטי".

"אם נצליח להקים ממשלה היא תנהג אחרת לא נשמיץ ולא נקטין", הבטיח לפיד כשהוא שוכח שלפני כמה שניות השמיץ את נתניהו.

המטרה העיקרית של ממשלת האחדות תהיה להקים פה משהו אחר, נקי, הגון, מתפקד. אני מאמין בכוונות הטובות של שותפיו העתידיים. הם אנשים שונים עם דעות שונות אבל זה שמישהו לא מסכים איתך לא הופך אותו לאויב", אמר לפיד.

"לכולנו יש עבר, לכולם יש ציטוטים ודעות שהוא שינה, אנחנו לא שם, אנחנו נילחם על העתיד. מיומי הראשון בפוליטיקה זו משאת נפשי: משיכת החברה הישראלית מהמחלוקת אל ההסכמה", אמר לפיד.

"הוטל עליי כבוד ועול ע״י נשיא המדינה, וצריך לשרטט איך תיראה הממשלה. זו לא פשרה אלא משימה קדושה" אמר לפיד שהתייחס גם לחשש שעוד חברי כנסת יפרשו ממפלגותיהם דוגמת שיקלי, "לא יהיו עוד עריקים? - נראה לי האירוע בשליטה".

לפיד אמר: "הציבור צריך ממשלה שתעבוד בשבילם, זה לא מה הפוליטיקאים הצהירו. הישראלים עייפים מהפוליטיקה. הם רוצים ממשלה עובדת".

לדבריו, "האתגרים המדיניים של ישראל אינם מדיניים אלא הכלכלה ושיקום השיח הישראלי. לא לכל דבר יש השלכה על המריבה הפוליטית".

הוא קרץ גם לשותפים הערביים האפשרים ואמר: "אנחנו רוצים למגר את האלימות בחברה הערבית. זה לא פוליטי אלא ממשלה תקינה. זו לא ממשלה שבה נקבל את כל חלומותינו - אבל קו היסוד הוא היכולת לעבוד יחד".

לפיד התייחס להצעתו לתת לבנט רוטציה ראשונה בתפקיד ואמר, "מה שהצעתי לפני קבלת המנדט תקף לעכשיו. המילה שלי היא ברזל".

הוא סירב להתייחס למספר השרים בממשלה אותה הוא מתכנן אך אמר "לא יהיו 36 שרים ו16 סגני שרים".

לפיד התייחס לנושא החרדים ואמר, "פסילות זה דבר גרוע. ננהג בהגינות עם החברה החרדית. מפת המפלגות כרגע ברורה אבל מה שיהיה בהמשך יהיה בהמשך".

"הממשלה הנוכחית הייתה כמעט אלימה כלפי האופוזיציה - זה לא יהיה המצב אצלנו", הבטיח לפיד.

לפיד התייחס גם לנושא האסון הכבד במירון ואמר, "השקענו 28 מיליון שקלים בנושא הר מירון ואז הוספנו 5 מיליון. מיד אחרי שהממשלה נפלה המצב חזר לקדמותו והפעולות לשיפור הבטיחות בהר הופסקו. אני תובע ועדת חקירה ממלכתית כי זה יכול היה להיות אחרת".

לשאלת כתב 'כיכר השבת', האם תקחו את תיק הבריאות? אמר לפיד "לא אתייחס לשום דבר במו"מ, גם לא לדרישות שלנו. לא ננהל מומ מול המצלמות. נתאמץ להרכיב ממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר