באקדחים שלופים

פורעים ערבים השתוללו בשיח ג'ראח ותקפו יהודים ורכושם

בצל המאבק על הבתים בשכונת שיח ג'ראח התפרעו הלילה מאות ערבים, כשהם מציתים כמה רכבים, מיידים אבנים ותוקפים יהודים עוברי אורח. היהודים נאלצו להגן על עצמם בנשקים שלופים (משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: א. כהן, כיכר השבת)

המהומות בשכונת שיח ג'ראח במזרח ירושלים הסלימו הלילה (שישי), מאות ערבים התפרעו במקום, פצעו שוטרים ואזרחים והרסו את לשכתו של חבר הכנסת בן גביר שהוצבה במקום.

בן גביר טוען כי לאחר שעות התפרעות החליטו קציני המשטרה בשטח לפנות את מאות השוטרים, כאשר אל מול המתפרעים ניצבים חמישה קציני משטרה בלבד.

ח"כ בן גביר: "לא מפתיע אותי שאחרי שמשטרת ישראל מפקירה תושבים, מאפשרת לערבים לשרוף רכב של תושב יהודי, לתקוף יהודים מול עיניה, השלב הבא הוא להפקיר חבר כנסת. מסתבר שמבחינת המשטרה, כניעה לטרור היא הדרך העדיפה בעיניה".

בן גביר הוסיף: "גם בלי המשטרה אשאר במקום, לא נפקיר ילדים ותושבים וכל עוד המשטרה לא תדאג לבטחונם של תושבי שמעון הצדיק אנחנו נהיה כאן".

המאבק בשכונה שהחריף במהלך השבוע האחרון, החל כאשר בית המשפט הורה על החזרת בתים שהיו שייכים ליהודים לפני 1948. התושבים הערבים זועמים וטוענים כי לא ייתכן שרק בתי יהודים יוחזרו אך בתים ערבים בהם גרים יהודים לא מושבים לבעליהם הישנים.

ההתפרעויות אתמול (דוברות המשטרה)

היום הוא יום שישי האחרון של חודש הרמדאן וישנו חשש כי בסיום התפילות בהר הבית תחל התפרעות ערבית רחבה והמשטרה נערכת בכוחות גדולים.

מהמשטרה נמסר, כי "כוחות משטרה ומשמר הגבול פעלו אמש לאורך שעות בשכונת שיח ג׳ראח שבמזרח ירושלים בעקבות מחאה שנערכה המקום והפכה במהרה להפרת סדר אלימה, יידוי אבנים לעבר כוחות וניידות המשטרה וכלי רכב חולפים, ירי זיקוקין ובמספר מקרים אף הותקפו שוטרים ואזרחים".

בין האירועים שנרשמו - רכב שנרגם באבנים והוצת לאחר מכן, תקיפת עוברי אורח בסמוך לתחנת הרכבת הקלה תוך שימוש בכלי תקיפה, אדם שהותקף ברחוב שומרי אמונים ונחבל קלות.

במהלך פעילות המשטרה במקום, נעצרו 15 חשודים בגין הפרת סדר, התפרעות, יידוי אבנים וחפצים ותקיפת שוטרים ואזרחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר