במענה ל'כיכר'. צפו

ח"כ לפיד: 'לא נפיל את הצרות הכלכליות על הציבור החרדי'

יו"ר יש עתיד, הצפוי לכהן כראש הממשלה - ברוטציה - ב"ממשלת השינוי" שבדרך, מנסה להרגיע את החששות הקיימים בציבור החרדי מפני הגזירות הכלכליות שיטיל ליברמן בתפקידו כשר האוצר (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

ח"כ יאיר לפיד, שבקרוב תוארו אמור להתחלף מיו"ר האופוזיציה לראש הממשלה החליפי, בממשלה שתקום בראשות בנט, משמיע היום (שני) דברי הרגעה מול החששות העזים הקיימים בציבור החרדי מפני המהלך המסתמן.

בפתח ישיבת סיעתו, יש עתיד, שאלנו אותו: אמרת אצלנו, ב'כיכר השבת', שאין לך בעיה שאריה דרעי יכהן כשר בממשלתך; האם אתה אכן מזמין אותו היום להצטרף לממשלה?

"אנחנו כמובן לא פוסלים אף אחד, אבל אני יגיד יותר מזה", השיב לפיד: "גם אם המפלגות החרדיות לא יהיו בממשלה, אחד ההבדלים בין הממשלה הזו - אם תקום - לבין הנוכחית, זה שהבעיות שלהם יטופלו, יתייחסו אליהם ברצינות והם יידעו בכל רגע נתון שאף אחד לא מתייחס בזלזול, לא להם, לא לציבור שלהם ולא לשליחות שלהם".

"זה גם דברים שלומדים עם השנים, להכיר בשוני ולכבד אותו, ואני חושב שאנשי ש"ס ויהדות התורה יודעים שתהיה להם דלת פתוחה, גם אם הם לא יהיו בממשלה", הבטיח ראש הממשלה המיועד.

באשר לחשש הגדול במגזר החרדי, מ'ממשלת שמד וזדון', שתטיל עליו גזירות קשות - כאשר אביגדור ליברמן יכהן כשר האוצר, ענה לפיד: "לא יודע מה זה גזירות כלכליות... ישראל בצרות כלכליות באופן כללי, זה לא ענין לחרדים או לחילונים, אלא לכך שאחרי שנת הקורונה, בגלל הניהול הכלכלי הכושל מאין כמותו".

"זו בעיה של כלל האזרחים, ולא נפיל את כולה על החרדים", הבטיח יו"ר מפלגת יש עתיד, מול מצלמות 'כיכר השבת' וכלי התקשורת.

לפיד, על ועדת החקירה ל'מירון' (צילום: כיכר השבת)

יצוין, כי במהלך הצהרתו התייחס יו"ר יש עתיד גם לועדת חקירה על האסון בל"ג בעומר במירון, בו נספו לפני כחודש 45 בני אדם, ואמר: "אנחנו ניאבק בכל דרך אפשרית להקמת ועדת חקירה ממלכתית".

"אני רוצה להגיד", הדגיש לפיד: "זו לא ועדה שתעסוק בענין אחד, בנושא הדתי; אף אחד לא רוצה למנוע חופש דת מאנשים, ללכת ולהתפלל. הוועדה תעסוק בבטיחות, וזה כדי להבטיח שבשנה הבאה, כשאנשים יילכו להילולא, הם יחזרו בחיים".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר