"הצער מוביל אותך למקומות מאד מאד מדויקים"

פנינה פרנקל היא שחקנית ויוצרת, שמעלה כעת שני מופעים העוסקים בקשר עם אימה חולת האלצהיימר ובתהליך שעברה כאם לילד החולה בסרטן. סיפור חיים שהוליד ראיון מפעים (אקטואליה, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

ספר דברים, החומש החמישי, מוקדש לדברי הפרידה שנשא משה לבני ישראל לפני פטירתו, כהכנה לכניסתם לארץ המובטחת. פרשת דברים מתעדת דברי תוכחה שנשא באוזניהם. כשהוא מזכיר להם אירועים שהתרחשו, הוא מציין טעויות ומפיק לקחים.

הפרשה פותחת במילים ״ואלה הדברים״ ואז מונה הכתוב מקומות שמציינים איפה חטאו בני ישראל ופגמו בקשר שלהם עם הקב״ה, למשל די זהב. אומר רש"י: על שם חטא העגל (הזהב) ומוסיף: "מכיוון שהיה להם הרבה זהב". משה רבנו בוחר להזכיר זאת ברמז ובכל מקום שמזכיר את החטא, מיד מלמד זכות על עם ישראל ומסביר: "מכיוון שהיה להם רוב זהב – לכן חטאו".

בימים אלה של צער וחורבן חשוב ללמד זכות ולברור את הדיבור. כמה דיבורים או מחשבות מנהלים אותנו. דיבורים זה משהו בסיסי בקשר ובפרט כאלו על אוכל. גם אם מישהו עושה משהו לא לרוחנו, חשוב ללמד עליו זכות. בימות המשיח הכל צף ועולה על פני השטח, כפי שכתוב ״יתבררו ויתלבנו״. הסטרא אחרא חוגג ומנסה להביס שוב ושוב את הקדושה.

מעבר לאמונה השלמה והפשוטה שמשיח צדקנו עומד מאחורי הדלת וממש כעת הוא בא וגואלנו ומוליך אותנו קוממיות לירושלים עיר הקודש ולבית המקדש השלישי, עלינו גם לעשות משהו.

״ציון במשפט תפדה ושביה בצדקה״ – בזכות המשפט והצדקה תיבנה ירושלים. אנו נדרשים להוסיף "במשפט", כשהכוונה ללימוד תורה ועריכת סיומי מסכת בכל יום מתשעת הימים וגם לאחר תשעה באב ועד ט"ו באב.

הקב"ה ממתין כעת רק לצעקה אחת נוספת, תחנון אחד נוסף. אולי היא יכולה להכריע את הכף של העולם כולו – לגאולה.

קבלו את פנינה פרנקל, שחקנית ויוצרת עצמאית, גרה בקרני שומרון, נשואה, אם ל-5 ילדים ו-8 נכדים, כן ירבו. פנינה נולדה וגדלה ברחובות, בשיכון של ניצולי שואה, עבדה 38 שנים במגוון תפקידים במשרד החינוך, ריכזה את מגמת הקולנוע באולפנה בשומרון והייתה ראש החוג לקולנוע במכללת אורות ועכשיו היא עושה לביתה ומעלה שני מופעי יחיד:

"געגועיי לאתמול", העוסק בקשר עם אימה חולת האלצהיימר ו"חור בראש", העוסק בתהליך האימהות שעברה כשישבה שעות ליד מיטתו של בנה החולה בסרטן. אין ספק, סיפור חיים שהוליד ראיון שאי אפשר להפסיק לצפות בו.

פאה: פאות טילי, בני ברק

איפור: שרי יהל, ירושלים

טיפוח: יעלת חן, ירושלים

קולקציה: מקימי, רשת אופנה צנועה לנשים בישראל

עריכה והגשה: מירי שניאורסון, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת. mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר