10 דברים שאסור לכם לומר במקום העבודה

יש לכם קשר מעולה עם הקולגות שלכם? מדהים. אבל לפעמים חיבור שכזה יכול לגרום לכם להגיד דברים שאתם עלולים להצטער עליהם אחר כך. אז הנה 10 ביטויים שמוטב ולא תוציאו מפיכם במשרד (MEN)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בטח, אתם בקשר מעולה עם הקולגות שלכם ואולי אפילו משוחחים עמם גם בעת הפנאי. אבל לפעמים החיבור הזה יכול לגרום לכם להגיד דברים שמתאימים יותר לערב חווייתי במסעדה מאשר לארוחת צהריים במקום העבודה. אז להלן, 10 ביטויים שמוטב ולא תהגו בשעות שבהן אתם עמלים על הפרנסה שלכם:

1. "וואו. איזה הנגאובר יש לי"

אז שתיתם קצת יותר מדי בחתונה אתמול ועכשיו אתם סובלים מההשלכות שיש לכך. במקום לספר לקולגות שלכם שאתה מתמודדים עם חמרמורת, מוטב שתגידו שאתם מקוררים, בסדר?

2. "אכפת לך לעבור על קורות החיים שלי?"

בטח, הם חברי אמת גם בלי קשר לעבודה ואתם סומכים עליהם בעיניים עצומות, אבל אולי כדאי שתפקחו את העיניים. אתם אף פעם לא יודעים מי מקשיב או צופה בכם כשאתם משבחים את קורות החיים שלכם למען עבודה אחרת.

3. "כמה אתה חושב שדוד מרוויח?"

זה מעולה שאתם מתמקחים על השכר שלכם, כדי לדעת שלא "עובדים" עליכם. אך אל תערכו בירורים על משכורות של אנשים אחרים, במיוחד אם הם לא מבצעים את אותו תפקיד כמוכם. במקרה הגרוע, אם זה באמת חשוב לכם, שמרו את השאלה הזו לחבר לעבודה שאתם ממש קרובים אליו.

4. "שמעתי ש..."

בין אם מדובר בריכולים על מישהו שעומד להיות מפוטר, מישהו שלא חוזר מחופשה או מישהו שמבקש קידום, אל תתנו יד לשמועות חסרות ביסוס. יש להן חיים משלהן והן יכולות בקלות ליצור דרמה מיותרת במקום העבודה. תנו להנהלה ולמחלקת משאבי האנוש לטפל בהכרזות ברחבי החברה.

5. "אני לא מאמין שאתה אוכל את זה"

אין דבר יותר חסר רגישות משיימינג בנושא אוכל ומכיוון שאף פעם אי אפשר לדעת מאיזו הפרעת אכילה אדם עלול לסבול, עדיף לשמור על פה חתום. ובכנות, מי מאתנו לא נכנע מעת לעת לבורקס המעופש ההוא בחדר הישיבות?

6. "זה יקח רק כמה שניות"

כי זה כמעט ולא קורה ויכול להצטייר כזלזול מוחלט בזמן ובמשימות של עמיתיכם לעבודה, במיוחד אם אמירה זו מגיעה לאחר שהם דחו בנימוס את ההצעה או הבקשה שלכם, לכל דבר שהוא.

7. "זו היתה אשמתו של העוזר שלי"

מנהלים, סעיף זה בשבילכם. אם התרחשה תקלה כלשהי בתזמון או שההנחיות שלכם לא הובנו בצורה הנכונה, עדיף לכם לקחת אחריות, גם אם זו היתה אשמתו של מישהו אחר. שוב, התנערות מאחריות יכולה להראות כמו זלזול בעובד או בלקוח שלכם.

8. "המקום הזה הוא בדיחה"

אתם יודעים מה עוד בדיחה? הקידום הזה שביקשתם.

9. "אני טוב מדי בשביל זה"

אף אחד לא אוהב אנשים יהירים. וכן, מדי פעם, יתכן שתצטרכו לבצע משימות שאתם מרגישים שאינן לרמתכם או לא עולות בקנה אחד עם השכר שאתם מקבלים, אך עם זאת, יועילו לצוות שלכם. אם מדובר בתרחיש שחוזר על עצמו שוב ושוב, אתם מרגישים לא מאותגרים ובסך הכללי לא מרוצים, אולי כדאי שתחפשו עבודה אחרת. רק אל תשדרו עליונות ברחבי המשרד.

10. "זה לא אישי"

זהו בעצם ביטוי נרדף ל"בלי להעליב". ברגע שאתם אומרים אותו, האדם שאליו אתם פונים מיד מזדקף וסביר להניח שיקח את ההערה באופן אישי. כל שעליכם לעשות הוא להעביר את דבריכם בכבוד וביושר. כמו מבוגרים, אתם יודעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר