הרתחה זה לא מספיק: איך לכבס מטליות כמו שצריך

מסתבר שעד היום התייחסנו למטליות המיקרופייבר שלנו - ובכן, כמו לסמרטוט וחבל. יחס נכון יכול לגרום להן לשמש אותנו לאורך זמן ולהיות נקיות כמו שצריך. אז הנה, כך מכבסים מטליות מיקרופייבר (עיצוב הבית)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נייר סופג טוב בטיפול בנוזלים שנשפכו, אך אי אפשר לסמוך עליו בהסרת אבק מאסיבית (והוא גם לא טוב לאיכות הסביבה). מטליות כותנה אינן סופגות במיוחד ולעתים קרובות, טובות יותר בהעברת לכלוך ממקום אחד לשני, מאשר בהיפטרות ממנו. יש, עם זאת, חומר אחד שלא מאכזב במחלקת הניקיון: מיקרופייבר. למעשה, מיקרופייבר כל כך טוב במה שהוא עושה, עד שלאחר יום אחד של שימוש בו, אנו משליכים אותו ישר לארגז הכביסה.

אך מסתבר שעד היום התייחסנו אליו - ובכן, כמו לסמרטוט וחבל, כי יחס נכון יכול לגרום לו לשמש אותנו לאורך זמן ולהיות נקי כמו שצריך, כדי להיות מסוגל לנקות דברים אחרים.

השיטה הטובה ביותר לכיבוס מטליות מיקרופייבר היא פשוטה למדי... אבל היא לא ממש פשוטה כמו, למשל, לזרוק אותן למכונה עם שאר הכביסה. אז הנה, בשבילכם ובשבילנו, כך בדיוק כדאי לכבס מטליות מיקרופייבר:

1. כיבוס במכונה במים פושרים, עם חומר ניקוי עדין. חדשות טובות: אתם יכולים לסמוך על מכונת הכביסה האמינה שלכם שתעשה את הניקיון בשבילכם - פשוט התרחקו ממים חמים ובחרו בחומר ניקוי עדין עבור החבר'ה האלה. כמו כן, הקפידו על...

2. כבסו מטליות מיקרופייבר בנפרד. יחד עם חיידקים ולכלוך, מיקרופייבר מעולה גם באיסוף מוך (הצטברויות גלויות של סיבי טקסטיל וחומרים אחרים, אשר בדרך כלל נמצאים על בגדים ומסביבם). ככזה, אם אתם מכבסים מטליות מיקרופייבר עם שאר הכביסה (והמוך) שלכם, הן יצאו פחות נקיות.

בשורה התחתונה: אם לא תתנו למטליות המיקרופייבר שלכם להתערבב עם חומרים אחרים, הן יהיו הרבה יותר נקיות ויחזיקו מעמד הרבה יותר זמן.

3. וותרו על מרכך כביסה. בטח, מרכך כביסה הופך את חולצת הכותנה המפוספסת האהובה עליכם לריחנית וכל כך רכה, אבל לא עושה חסד עם מיקרופייבר. זוכרים שאמרנו שמיקרופייבר ממש טוב בלכידת כל מיני דברים? ובכן, הוא לוכד גם מרכך, אז אם תוסיפו את החומר הזה למטליות המיקרופייבר שלכם, הוא יסתום את הרווחים שבין הסיבים והמטליות כבר לא יוכלו לבצע את עבודתן נאמנה.

4. ייבשו מטליות מיקרופייבר באוויר טבעי. כשמדובר במיקרופייבר, מוטב לדלג על שימוש במייבש לחלוטין ולבחור במקום בייבוש אווירי. זה לא כאב ראש גדול כמו שזה נשמע - מיקרופייבר למעשה מתייבש מהר מאד, ללא צורך בחום. אם תחליטו לעגל פינות ולהשליך את מטליות המיקרופייבר שלכם למייבש (כדי לחסוך מקום על חבל הכביסה, אולי), הקפידו להשתמש בחום נמוך או ללא חום; חום מוגזם יפגע בסיבים הסינטטיים ויקצר משמעותית את תוחלת החיים של המטליות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר