טיפים לעיצוב וארגון חדר הילדים דווקא עכשיו, בחופש

תקופת החופש הגדול מאופיינת בחוסר סדר ואף בלחצים הנובעים משהייה ממושכת של כל דרי הבית יחד. אז פנינו למעצבת הום סטיילינג וביקשנו ממנה שתתן לנו עצות בתחום המתאימות לימים אלו (עיצוב הבית)

בתשבע מנס | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מטבע הדברים, תקופת החופש הגדול מאופיינת בבלגן, בחוסר סדר ואף בלחצים הנובעים משהייה ממושכת של כל דרי הבית יחד תחת אותה קורת גג. אז פנינו לבתשבע מנס, מעצבת הום סטיילינג וביקשנו ממנה שתתן לנו כמה טיפים בתחום המתאימים במיוחד לימים אלו, ימי החופש, כאמור - ובדקנו איתה האם יש דברים שכדאי או ניתן לשנות בחלל הבית, אך בלי לקרוע את הכיס.

"חופש זה זמן שהילדים מצפים בו להתחדשות, לשינוי ולרענון", אומרת בת שבע. "אני בהחלט ממליצה לערוך שינויים מעת לעת בבית. כמובן, כל אחד בהתאם לתקציבו. שינוי לא חייב להתבטא בקניית ריהוט חדש. אפשר לעשות זאת בצורה פשוטה ללא עלות, או בעלויות מינימליות.

ראשית, ניתן לשנות את מיקומו של הריהוט בחדר הילדים, להעביר את המיטה או הארון לקיר אחר וכדומה. במידת האפשר, לרכוש מצעים קיציים חדשים - דברים אלו לבדם יכניסו אווירה של התרגשות ושדרוג לבית.

בנוסף, אם יש לכם רהיטי עץ, בדקו אפשרות לצבוע אותם מחדש. זה לא מסובך ויכול להיות יום כיף עבור הילדים. בחרו את הצבעים המתאימים לחדר, צאו לטמבור הקרוב ובקשו צבע לעץ וכלי צביעה מתאימים. המוכר ישמח לעזור לכם".

האם יש חפצים שאפשר לוותר עליהם בתקופת החופש ולהחזיר עם תחילת השנה? או לוותר בכלל?

"החופש הוא הזדמנות טובה לעבור יחד עם הילדים על ארונות הבגדים והמגירות, לבדוק האם יש בגדים שכבר לא נלבשים. כל מה שלא היה בשימוש יותר משנתיים - להעביר הלאה. אולי תגלו פריט אחסון כזה או אחר שאפשר לוותר עליו ולפנות מקום בחדר.

היום אנשים רבים מחפשים עיצוב מינימליסטי. מינימליסטיות בבגדים, בריהוט, במידע ועוד. מינימליסטיות של פריטים משחררת את הראש, מורידה לחץ ומייצרת אווירה יותר רגועה ברחבי הבית. אני אישית מאד מתחברת לבתים המעוצבים בסגנון מינימליסטי.

חופש הוא זמן של משחקים ופנאי: עברו על כל הצעצועים ששוכבים סתם בארון ובדקו: האם הם עדיין מתאימים לגיל? כל דבר שסתם שוכב בארון, זרקו או העבירו הלאה!

במידה ויש צעצועים ללא מקום מוגדר, כדאי לרכוש עבורם ארגזים או קופסאות אחסון ולרכז הכל בצורה מסודרת. אתם תרוויחו בית נעים יותר ואווירה של התחדשות בחופש.

ובמענה לשאלה, אני חושבת שרוב הפריטים שימצאו מיותרים בחופש, יתכן מאד ויהיו מיותרים גם כל השנה".

מה את ממליצה להורים שיש להם יותר מ-3 ילדים בחדר אחד - איך לשמור לכל אחד על הפרטיות והמרחב שלו?

"על מנת לתת לילד את המרחב הפרטי הדרוש לו, אני ממליצה לתחום לכל ילד מקום מוגדר בארון או במגירה לחפצים האישיים שלו.

בחדרים מרובי ילדים אני ממליצה על מיטת קומתיים לחיסכון במקום.

בכל מקרה, ניתן ליצור לכל ילד מקום קטן ששייך רק לו, כמו מדף או ארונית קטנה".

באיזו עוד פינה בבית היית בוחרת לערוך שינוי, כדי שלכל בני הבית יהיה חופש נעים יותר, בעלות מינימלית?

"בסלון.

הסלון בחופש הופך פעמים רבות לזירת קרב. חוזרים מטיול או יציאה, אוכלים או פותחים משחק קופסא ובקלות דברים מוצאים את מקומם על השולחן, הכיסאות או הספות, שלא נדבר על הרצפה.

אצל רבים הסלון הוא שטח ציבורי אליו מגיעים אורחים ושם שוהים בני הבית שעות רבות. כדי להתגבר על זה, אני ממליצה בראש ובראשונה את הטיפ אולי הכי חשוב לסדר וארגון: להגדיר לכל דבר מקום.

כשלכל דבר יש מקום וכולם יודעים מה המקום של כל דבר, אז כשאנחנו מבקשים כהורים מהילדים להחזיר את הדברים למקום, הם יודעים לאן. המשימה נהיית פחות מסובכת ולנו, כהורים, נותר רק לעמוד על שלנו. זה חשוב לא רק מול הילדים.

אני אישית הייתי בוחרת לקחת את הסלון כיעד אישי ועובדת עליו בעיקר כדי לשמרו כמקום נעים וכיף".

הסברת יפה על עיצוב סדר וארגון. אממה, במציאות זה יכול להיות קשה מאד לשמור על דברים לאורך זמן

"נכון. מצד אחד, נדרשת מידה רבה של משמעת עצמית וסמכות הורית. זה עניין של עבודה עצמית.

חשוב לי להדגיש שיש דבר שהוא חשוב אף יותר מזה. לא הכל בשליטה שלנו. לפעמים, בפרט בזמנים לא רגילים, אנחנו נדרשים פשוט להשלים עם המצב ולקבל את הבית כמות שהוא, גם אם בעינינו הוא נראה כמו מזבלה באותו הזמן. לדעת שהדבר החשוב מכל זה הילדים המאושרים שלנו והשפיות האישית שלנו. ניקח נשימה עמוקה, נודה לבורא עולם על כל הטוב שיש לנו וניתן לו להוביל אותנו הלאה. הוא מעצב לנו את החיים מצוין, מעבר לכל דמיון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר