תזונאית ממליצה: "הגישו לילדיכם קינוח בתחילת הארוחה"

רוב הילדים הם אכלנים בררנים בשלב כלשהו, אם כי זה לא מנחם כשאתם מביטים בצלחת מלאה מזון שאיש לא נגע בו. ובכן, שינוי אחד קטן עשוי להפוך את הדרמה בארוחות לנחלת העבר (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

זו שעת ארוחת הצהריים של הפעוט שלכם - האם אחד מהביטויים הללו נשמע מוכר? "קח עוד שני ביסים מהעוף ואז תוכל לאכול קינוח" או "קודם תסיים את מה שיש לך בצלחת ואז תוכל לקבל גלידה". מה שקורה בהמשך הוא ככל הנראה התמוטטות עצבים (או שילדכם מחליט לאכול רק שני גרגרי אפונה ואטרייה אחת בודדת לארוחת הצהריים ואתם, פשוט נכנעים). גם אם מתמזל מזלכם בסופו של דבר והוא אכן מסיים את האוכל שלו ומקבל את הפרס המובטח, אתם יודעים שמחר מצפה לכם שוב קרב שכזה.

החדשות הטובות הן שרוב הילדים הם אכלנים בררנים בשלב כלשהו (זה חלק מהאופן שבו הם תובעים את עצמאותם), אם כי זה אולי לא מנחם כשאתם מביטים בצלחת מלאה מזון שאיש לא נגע בו. ובכן, הנה עוד חדשות טובות - שינוי אחד קטן עשוי להפוך את הדרמה בארוחת הצהריים, הערב או אפילו הבוקר, לנחלת העבר: הגישו קינוח בתחילת ארוחת הערב.

אנחנו יודעים, לזה לא ציפיתם. אבל לפי התזונאית ג'ניפר אנדרסון, שימוש בקינוח כשוחד יכול למעשה לגרום לילדים לא לאכול את האוכל שלהם.

"בכל פעם שאתם משתמשים בסוג מסוים של אוכל כפרס, זה הופך אותו לנחשק יותר", היא מסבירה. "וגורם לילדים לרצות לקבל קינוח, יותר מאי פעם. לא זאת בלבד, זה גורם להם לרצות פחות את האוכל האחר".

במילים אחרות, אם אתם משתמשים בסוכריות כדרך לגרום לילדיכם לאכול ברוקולי, אתם בעצם שמים את הקינוח במקום הראשון והופכים אותו למרגש בטירוף - וכך כל שאר המאכלים יורדים לדרגה שניה או לכאלו שאינם שווים אכילה בכלל.

במקום זאת, אנדרסון ממליצה להגיש קינוח בתחילת הארוחה, כאמור, יחד עם המנה הראשונה.

"ראיתי אלפי משפחות שעזרו לילדיהן להוריד את הקינוח מגדולתו, על ידי הגשת מנה קטנה ממנו מלכתחילה, עם הארוחה עצמה", היא אומרת. "למעשה, כך בעיקר אני מגישה ממתקים בביתי. אני מציינת שיש לנו בתפריט חתיכת ממתק, כחלק מהארוחה. זה הכל. פשוט מאד".

אך האם הם לא יבקשו עוד? אולי בהתחלה, אומרת התזונאית. וכשהם יעשו זאת, אתם יכולים פשוט לומר 'זה כל מה שיש בארוחה הזו'. בסופו של דבר, הם יפסיקו לשאול - ואפילו יאכלו יותר מהמאכלים האחרים שנמצאים בצלחתם.

אכן, השיטה הזו נשמעת מופרכת, אבל לגמרי הגיונית כשחושבים עליה לעומק. אם אתם מתייחסים למיני מתיקה כמו לדברים מהנים, אז כמובן שהצאצאים שלכם יתמקדו בהם. אבל אם אתם מתייחסים אליהם באגביות ומודיעים להם שהם יקבלו פינוקים קטנים באופן קבוע, אז הכוכב של הארוחה יאבד את מעמדו. (מילת המפתח כאן היא "קטן" - אנדרסון לא מציעה להגיש קאפקייק שלם לכל ילד, בכל ארוחה).

אז היום, בשולחן ארוחת הצהריים, נסו להגיש עוגיה קטנה או כמה עדשים עם הספגטי עגבניות. אתם הולכים להיות מופתעים ממה שהאכלנים הבררנים שלכם יעשו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר