לפני שאתם מגישים את קורות החיים שלכם, עצרו שניה

עורכים מחדש את קובץ קורות החיים שלכם? נפלא. מן הסתם, אתם רוצים לגרום להם להתבלט ומנסים לעשות זאת בדרכים שונות. אך יש עניין אחד שמומחי קריירה מזהירים מפניו (MEN)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אתם מחפשים עבודה חדשה ובאמצע תהליך הגשת קורות חיים. באופן טבעי, תרצו לגרום להם להתבלט על פני אחרים. ובכן, יש כל מיני טקטיקות שאתם יכולים לנסות ליישם, כדי לייחד את עצמכם. אבל יש חוק אחד שמומחי קריירה מתעקשים שאסור לעבור עליו.

אז, מהי טעות קורות החיים שאנשים מרבים לעשות?

עיצוב קורות החיים באופן שגוי. בחירת תבנית נראית כמו משימה פשוטה, אבל יש הרבה מלכודות כשמנסים לגרום לקובץ קורות החיים שלכם להראות רענן ומלא אישיות. לדברי מנהלת משאבי האנוש ג'קי טאנלס, מועמדים רבים מוסיפים תמונות, משתמשים בצבעים מודגשים ומוסיפים תיבות טקסט ומעגלים, בניסיון להפוך את קורות החיים שלהם למושכים יותר את העין. ובכן, אל תעשו זאת.

מדוע? כי קורות חיים מסנוורים עשויים לעבוד לטובתכם, אם הנמען יפתח אותם ישירות מהדואר האלקטרוני. אך מרבית החברות משתמשות במערכות מעקב אחר מועמדים (ATS) שהן תכניות הסורקות ומדרגות קורות חיים, כך שניתן יהיה לראות אותן על ידי מנהלי עובדים או נציגי משאבי אנוש. תכניות אלה אינן מזהות תמונות ולכן כאשר קורות חיים שיש בהם תמונות עוברים דרך מערכת זו, אתם בבעיה.

מה כדאי לעשות במקום?

אם אתם לא בטוחים שהחברה שאליה אתם פונים אינה משתמשת ב-ATS, היצמדו למסמכי Word או PDF ישנים וטובים. זה אולי נראה משעמם ובנאלי, אך פשטות בסגנון זה נותנת לבוס הפוטנציאלי שלכם את ההזדמנות לנתח את קורות החיים שלכם באופן מלא ותוכלו לתת לו מבט נטול הסחות דעת על היסטוריית העבודה שלכם. בלי קישוטים מיותרים, המעסיק הפוטנציאלי שלכם לא יצטרך להתמודד עם עיצוב מחדש של קורות החיים שלכם וכך יגדלו הסיכויים שלכם להשיג ראיון (כאשר בו תוכלו, במקום זאת, להלהיט אותו באישיותכם המסנוורת).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר