טור אישי

כשרות למי?! // הרב ישראל גליס

הרי כולנו יודעים מה אתם חושבים על המדינה, תפתחו את העיניים ותבדקו כמה מסעדות פתוחות בירושלים רבתי שאין להם הכשר או שלקחו הכשר אחר לא רבנות (טור דעה)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
מתן כהנא (צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90)

אולי שכחנו, אז אני אזכיר לכם שרבה של ארץ ישראל, הגאון רבי יוסף חיים זננפלד זצ"ל החרים את הרבנות הראשית.

במשך שנים התרגלנו לרבנות ראשית אחרת, יותר חרדית, אבל לכתחילה היא מוחרמת.

חברי כנסת חרדים נשאלו בתקשורת כמה פעמים האם אתם אוכלים מההכשר של הרבנות הראשית?! הם מתפתלים ואומרים אכן אנחנו אוכלים רבנות ראשית - אבל כשמוצמד אליה עוד כשרות.

שנים רבות שיהודים חרדים לא סומכים על ההכשר של הרבנות הראשית גם לא של המהדרין של הרבנות הראשית ויש הכשרים חליפיים:

העדה החרדית; העדה החרדית הספרדית; מחזיקי הדת בעלזא; חוג חתם סופר; חוג חתם סופר פ"ת; חוג חתם סופר - מחנה אברהם; איחוד הקהילות החרדיות או.יו; בית יוסף; הדרת קודש; חומת הכשרות; יורה דעה; הרב מוצפי; ישא ברכה; כשרות מהדרין הגר"י אפרתי; לנדא; שארית ישראל; קהילות; בד"צ אגודת ישראל; מהדרין הרב קוק והרב רובין; נווה ציון; מהדרין רבנות ירושלים.

ויש עוד רשימה ארוכה של כשרויות מהעולם.

אז מה קרה עכשיו שנזעקתם לשמור על כבוד הרבנות הראשית?

הכשרות של הרבנות הראשית שייכת מסורתית לדור הכיפות הסרוגות וכיום הם התעוררו והם רוצים גם הכשר שלהם.

וצודק הטייס כהנא, למה אתם סומכים על כשרות של רבנים מחוץ לארץ ועל הכשר של רבנים שהכתירו הרבנות הראשית אתם לא סומכים?

נאמר שתצליחו במאבק, האם יהודי חרדי מבני ברק יתחיל מהיום לאכול רבנות ראשית?

'אנחנו רוצים לשמור על יהדותה של המדינה', מצהירים חברי הכנסת החרדים. שמו שמים!

זה מזכיר לי נאום של הרב אהרון קצינלבוגן ז"ל, מראשי נטורי קרתא, שדיבר על פרשת השבוע על עוג מלך הבשן - "הנה מטתו ערש ברזל", ז"א שהייתה לו מיטה ארוכה ולכן שני משרתים עמדו ליד הראש שלו וגירדו לו את הראש.

שני משרתים עמדו ליד הכתפיים וגרדו לו את הכתפיים, עוד שניים עמדו במרחק וגירדו לו את הבטן, שניים גרדו לו את הברכיים, שניים האחרונים גירדו לו בין האצבעות של הרגלים.

כשעוג מלך הבשן מת, אלו שגירדו לו בראש הפסיקו לגרד, אלו שגירדו לו את הכתפיים הפסיקו אחרי חודש כשנודע להם שהוא מת, אלו שמגרדים את הבטן הפסיקו אחרי כמה חודשים לגרד, כשנודע להם אחרי חצי שנה שהוא מת, אלו שגירדו את הברכיים הפסיקו לגרד אחרי שנה, אלו שגירדו באצבעות הרגליים הפסיקו לגרד אחרי כמה שנים.

הנמשל הוא מדינת ישראל המפאינקס [אנשי מפא"י] הפסיקו לגרד אחרי שהם יודעים שהמדינה מתה, האגודיסטים - אנשי אגודת ישראל, ממשיכים לגרד, נדמה להם שהמדינה עוד חיה.

נאמר את האמת, הרי כולנו יודעים מה אתם חושבים על המדינה, תפתחו את העיניים ותבדקו כמה מסעדות פתוחות בירושלים רבתי שאין להם הכשר או שלקחו הכשר אחר לא רבנות, וזה לא חדש שלמסעדנים נמאס מהתנהלות ההשגחה והכשרויות.

אז טוב שיש חברי כנסת שמכלים את זעמם בממשלה המושחתת הזאת ובעומדים בראשה, אבל כדאי שישאירו איזה חבר כנסת אחד שיודע להסביר לנו ולא מתלהם, מה הבהלה נגד הטייס כהנא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר