מחיר הלחם יעלה?

ועדת המחירים: לבטל פיקוח על מחירי הלחם

ועדת המחירים הודיעה כי קיימת תחרות מספקת, מה שמייתר את הצורך בהמשך הפיקוח על מחירי הלחם. עם זאת, מדובר עדיין רק בהמלצה ולאחר ביקורת תתקבל החלטה (כלכלה)

(צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

וועדת המחירים הבין משרדית של משרדי האוצר והכלכלה העבירה את המלצותיה אחרי יותר משנתיים - ובראשן ההמלצה לביטול הפיקוח על הלחם.

בהמלצת הוועדה נכתב כי "קיימת תחרות בשוק הלחמים המפוקחים בין המאפיות המובילות בשוק ולכן אין הצדקה לקבוע מחיר מפוקח בשוק זה. עמדה זו נתמכת גם על ידי רשות התחרות שייעצה לוועדת המחירים בתהליך".

עוד על פי המלצת הוועדה, במקום קביעת מחיר מפוקח, הוועדה ממליצה לעבור ל"פיקוח במודל של מעקב שוטף אחר מצב השוק (דיווח מהיצרנים על רמת הרווחיות והמחירים). עמדה זו מבוססת על ההצדקות הקיימות בחוק לקיומו של פיקוח, ועל חסרונותיו של מנגנון פיקוח מחירים, שעלול להוביל בטווח הבינוני-ארוך לעליות מחירים, לדחיקת מתחרים מהשוק, לשחיקה באיכות המוצרים הנמכרים, ומכאן גם לפגיעה בציבור הצרכנים והצרכניות".

עם זאת, ההחלטה אינה סופית עדיין, ותועבר לביקורת ציבורית, לאחריה יועברו ההמלצות הצירוף הערות הציבור לשר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביאי.

הלחמים המפוקחים כיום עליהם רוצה הוועדה להסיר את הפיקוח הם: כיכר לחם אחיד, לחם אחיד פרוס, כיכר לחם לבן, לחם לבן פרוס, חלה מלבנית (חשופה).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר