השפיע על רבים

החסיד שדאג להדפיס אלפי ספרי חסידות נפטר

ברוך דיין האמת: הרב שלום יעקובסון, משפיע בשכונת קראון הייטס בברוקלין, שהיה אחראי על המיזם חובק העולם של הדפסות התניא, בהוראת הרבי זי"ע, נפטר בגיל 73 (חסידים)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
מקבל כוס של ברכה מהרבי מליובאוויטש (צילום: באדיבות RD)

הרב שלום יעקובסון, חסיד חב"ד ומשפּיע נערץ בשכונת קראון הייטס, שעסק עשרות שנים בפרסום שיחות הרבי מליובאוויטש זי"ע והיה אחראי על הדפסות התניא ברחבי העולם, הלך הלילה (שלישי) לעולמו, והוא בגיל 74.

כידוע, הרבי מליובאוויטש קרא להדפיס את ספר התניא בכל מקום העולם. הרבי הסביר זאת בכך כי הפצת תורת החסידות, כדברי הבעל שם טוב, יגרמו לביאת המשיח. עד עתה הודפסו למעלה מ-7,000 מהדורות של תניא, באלפי ערים וישובים בעולם, כולל במדינות ערביות עוינות. הסדר הוא כי כל הדפסה מצוינת במספר ייעודי. מי שריכז כל זאת במשך שנים היה הרב יעקובסון ע"ה.

המנוח ע"ה התחתן בשנת תשל"ג, עם מרת פייגל, בת המשפיע הרב יחזקאל שפרינגר מכפר חב"ד. לפני שנסע לארץ לחתונתו, העניק לו הרבי מליובאוויטש בקבוק 'משקה' כדי שיביא אותו לנשיא שז"ר - שכידוע היה מקורב מאוד אל הרבי מליובאוויטש - ביום הולדתו. "אמנם אתה חתן וחתן דומה למלך", אמר הרב לרב ג'ייקובסון, "ובכל זאת בטוח תסכים למלא את המשימה הזו". הרב יעקובסון, כמובן, הסכים מיד.

באתר חב"ד COL דווח כי הרבי גם דאג במיוחד שיערכו לרב יעקובסון מסיבת שבע ברכות בהפתעה גמורה. מזכירו של הרבי, הרב חודקוב, ביקש מהרב אפרים וולף, מעסקני חב"ד הבולטים בישראל באותן שנים, לארגן את האירוע. "הוא אדם שהקריב את חייו להפצת השיחות וכל מעייניו נתונים לזה", ציטט הרב חודקוב את הרבי.

הרב יעקובסון הרצה בנושאים חסידיים בפורומים שונים, והיה המשפיע של בית הכנסת אהבת משה בשכונת קראון הייטס.

הוא הותיר אחריו את אשתו פייגל, שמונה ילדים ונכדים. יהי זכרו ברוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר