ונשמרתם מאד: המדריך המלא לקבלת בית בטוח ומוגן

בין אם אתם בדיוק עוברים דירה ובין אם לאו, חשוב שתערכו מספר בדיקות בבית שבו שוהים הכי הרבה ותוודאו שאין בו סכנות נסתרות, חלילה. להלן כל הדברים שיש לשים אליהם לב (ועין) (עיצוב הבית)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בחודש אלול מתקיימים לא מעט מעברי דירות, יותר מבכל השנה כולה. יש את אלו המנצלים את "בין הזמנים" לכך ואחרים מעדיפים לעשות זאת לפני תחילת שנת הלימודים. כדיירים וותיקים בכלל ודיירים חדשים בפרט, חשוב לרענן ולזכור מה כדאי לנו לבדוק בבית שבו אנו שוהים הכי הרבה ולוודא שאין לנו ולמשפחתנו סכנות חלילה שאיננו מודעים אליהן.

להלן מספר בדיקות חשובות שמוטב לבצע, ע"מ שנדע שעשינו את ההשתדלות שלא יאונה לנו כל רע, חלילה.

מערכת החשמל: יש לוודא שאין חוטי חשמל גלויים, שקעים או מתגים שבורים, פיוזים תקולים ושקיימת התקנה ותקינות של מפסק בטיחות נגד התחשמלות, בלוח הראשי. יש להימנע משימוש קבוע במפצלים וכבלים מאריכים. שקעי חשמל נמוכים יהיו חסומים עם מכסה ייעודי.

סורגים: הגביהו את המעקות במרפסות לגובה המקסימלי, התקינו סורגים לכלל חלונות הבית (שימו לב שלא יהיו שלבים ביניהם שניתן לטפס עליהם), ידיות אחיזה/מעקות לגרמי מדרגות, שער שנסגר אוטומטי במעלה ובמורד המדרגות וידית אחיזה באמבטיה או במקלחון.

חומרי נקיון, תרופות והדברה: התקינו ארון קבוע, שגבוה מהישג ידם של ילדים, שם תאחסנו את כלל חומרי הניקיון, התרופות, משחות הנעליים שלכם וכדומה.

גז: מומלץ שבדירה לא יהיו חיבורי גז כלל. ישנם תחליפי חשמל טובים יותר מכל מוצר גז אחר. אם קשה לכם להיפרד מהאש הגלויה, יש לוודא תקינות גלאי לדליפת הגז, תקינות הצנרת והחיבורים ולהרחיקם ממקורות אש גלויה וחום.

טעינת סוללות: יש להקצות מקום קבוע לטעינת סוללות מכל הסוגים: טלפונים, מחשבים ניידים, סוללות רגילות וכמובן סוללות לאופניים. מקמו את ההטענה במרחק ניכר מחומרים דליקים, כגון מיטות, טקסטיל ובגדים, בגלל סכנת התלקחות וכן במרחק מדברי מאכל וכלי אוכל. הטענת יתר עלולה לגרום לדליפת חומרים מסוכנים ואף להתלקחות.

מנורות לילה: השתמשו במנורות לילה שבהן גוף המנורה מקובע היטב לקיר. רצוי שהנורות יהיו מחברות מוכרות בעלות תו תקן. יש להימנע משימוש במנורות לילה ניידות. קרבה של מנורה לחומרים דליקים מהווה סכנה ממשית. קרבתה למצעים, מיטות, וילונות וארונות גרמה בעבר לאסונות כבדים בנפש, עקב ההתלקחות שעלולה להיות מהירה ובלתי נשלטת.

מים ותבשילים חמים: כאשר משתמשים במים רותחים לצורך משקה או בישול, חשוב לעשות זאת עם מתקנים מוגנים, כגון מיני בר, תרמוס חשמלי ומיחם מים עם הגנה מחמירה. יש למקם אותם במקום רחוק וגבוה ככל הניתן מאפשרות גישה של ילדים. מלכתחילה, מקמו סירים על הלהבות הפנימיות של הכיריים. למערכת חימום המים הביתית, התקינו אמצעי להגבלת טמפרטורת המים למקסימום 50 מעלות צלזיוס.

מקורות מים: יש לרוקן מיידית בתום השימוש מקורות מים, כמו אמבטיה או דלי. בריכה פרטית יש לגדר כהלכה, כולל שער הנסגר אוטומטית ללא יכולת פתיחה לילדים כלל. הנחת כיסוי על גבי הבריכה לבדו אינו מהווה פתרון לסכנות טביעה, חלילה.

דלתות וחלונות: התקינו בדלתות הפנימיות ובדלת הבית מנגנון למניעת טריקה.

חימום: השתמשו באמצעי חימום בטוחים, כאלו שאינם מכילים אש גלויה: מזגן, רדיאטור, הסקה מרכזית וחימום תת רצפתי. יש להוציא כל תנור אש גלויה, כגון תנור סלילים העלול לגרום להתלקחות מהירה.

גלאי עשן: גלאי עשן מתריע מיד על תחילתה של שריפה ומאפשר יציאה מהירה מאזור הסכנה. מומלץ להתקין לפחות שני גלאי עשן (באזור המטבח ובאזור חדרי הילדים) ומוטב להחזיק בבית מטף במקום נסתר מעיני הילדים.

רהיטים: הימנעו מהתקנת רהיטים כגון מדפים ותמונות בקרבת מיטות. קבעו את הארונות לקיר ו-וודאו מדי פעם שהחיבור איתן ולא רופף (במיוחד בארון עליון). יש למקם שידות במרחק מהחלון.

מנעול פרפר: התקינו מנעול פרפר בדלת הכניסה הראשית של הבית. זו פעולה פשוטה שתוכל להבטיח מילוט מהיר בשעת סכנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר