"עוד מוקדם לחגוג"

הורביץ: "לראשונה יש מקום לאופטימיות"

שר הבריאות ניצן הורביץ פרסם היום עדכון על מצב המגיפה כשלטענתו, לראשונה יש מקום לאופטימיות בנוגע למאבק בנגיף עם הירידה במקדם ההדבקה ובאחוז החיוביים (בארץ)

(צילום: דוברות משרד הבריאות)

שר הבריאות ניצןן הורביץ פרסם היום (שישי) עדכון על מצב המגיפה כשלטענתו, לראשונה יש מקום לאופטימיות בנוגע למאבק בנגיף.

אלו דבריו המלאים:

"יש מקום לאופטימיות. בפעם הראשונה מאז התפרצות הדלתא, מקדם ההדבקה נמצא בירידה. גם אחוז הבדיקות החיוביות יורד. התחלואה עוברת ממגמה של התפשטות - לבלימה. עוד מוקדם לחגוג, וצריך להיות מאוד זהירים, אבל אם נמשיך לפעול באותו אופן, נוכל לעבור את הגל הזה.

המדיניות שלנו ברורה. אמרתי מההתחלה - לא נסגור את המדינה. אני נאבק כל יום כדי לממש את האסטרטגיה של "חיים לצד הקורונה". זו לא סיסמא, זו תפישת עולם לניהול המשבר. זה אומר ששומרים קודם כל על הבריאות, נוקטים אמצעי זהירות, אבל לא משתקים את המדינה. לא נכנסים ללופ בלתי נגמר של סגרים, לא שולחים אנשים לאבטלה, לא סוגרים את התרבות והספורט, ולא מרסקים את הפרנסה של בעלי העסקים. כן - מאפשרים שגרת חיים. כן - פותחים את שנת הלימודים בזמן. וכן - גם מאפשרים לחגוג השנה את החגים יחד עם המשפחה.

האם זה אומר שאנחנו מתפשרים על הבריאות של אזרחי ישראל? בדיוק להיפך. התרגלנו ששר הבריאות צריך לדחוף לסגרים. אני ממש לא רואה את זה ככה. ההשלכות של צעדים אגרסיביים כאלה הן קשות מאוד. רק עכשיו אנחנו מתחילים להבין את עוצמת הפגיעה של הסגרים: הזינוק בפניות לשירותי הרווחה, דיכאונות, התמכרויות, בריאות הנפש, מחלות אחרות שלא טופלו, רבבות משפחות שמתקשות להתייצב כלכלית.

חייבים להבין, הפרנסה והבריאות כרוכים אחד בשני. מי שאיבד את היכולת להתפרנס יהיה פחות בריא ולהיפך. כל זה לא מופיע בגרפים ובנתוני הקורונה, אבל זה חלק בלתי נפרד מהבריאות ומהחוסן הלאומי שלנו.

הגישה הזאת מעוררת הרבה ביקורת. הלחצים, מבפנים ומבחוץ, להגביל ולסגור הם אדירים. אבל ברור לי לחלוטין שאנחנו עושים את הדבר הנכון. במקום שיתוק החברה והכלכלה, את המאמצים שלי אני ממשיך להשקיע בבוסטר למתחסנים, ובבוסטר למערכת הבריאות. חיסונים תקנים: אספקת חיסונים רציפה, תוספת תקציבית, ואלפי תקנים חדשים למערכת הבריאות שלא נראו פה הרבה שנים. זה ילווה אותנו הרבה זמן, גם אחרי הקורונה. אני מחזק את מערכת הבריאות הציבורית עכשיו, מזרים לה משאבים ומחזק את היסודות החברתיים שלה לעשורים הבאים.

מעבר לחיזוק המערכת ולחיסונים, לא פחות חשוב הוא שיקום אמון הציבור. בלעדיו, לא נוכל לנצח את המגיפה. הניהול המגזרי, האכיפה הסלקטיבית, הפרוטקציות, השיקולים הפרסונליים, ועננת השחיתות שאפיינו את הממשלה הקודמת פגעו קשות בניהול המשבר. כל אלו שייכים להיסטוריה.

כן, יש ביקורת, ויש גם חילוקי דעות בתוך הממשלה, אבל ברור לכל שההחלטות שאנחנו מקבלים הן ענייניות ומקצועיות, ואין שיקולים זרים.

הנתונים המעודדים מראים שהמדיניות שלנו עובדת. היא מצילה חיים והיא מצילה את הפרנסה. אבל, וזה אבל גדול, הגל הרביעי עוד לא מאחורינו. אסור להרפות עכשיו. כדי שההצלחה תהפוך לניצחון, אנחנו חייבים לשמור על קצב התחסנות גבוה, ולהקפיד על ההנחיות. רק ככה. רק בשיתוף פעולה מלא עם כל הציבור נשמור על החיים ועל שגרת החיים.

מי שעוד לא התחסן – זה הזמן. שנה טובה והרבה בריאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר