המצליחנים החרדים

'הכרישים' החרדים של 'ידיעות': "בלי תואר, הכל מהגמרא"

'ידיעות אחרונות' בחר את ארבעת המצליחנים החרדים בתחום הנדל"ן, היהלומים, ההייטק והקמעונאות • יקי רייסנר שנבחר בתחום הנדל"ן הגיב: "הופתעתי מהפרסום. מקווה שעשיתי גם קידוש השם, כן כן.. בלי לימודי ליבה, בלי תואר גם בלי בגרות. רק גמרא" (מעניין)

(צילום: יח"צ)

"הכרישים – גרסת העולם החרדי" בישרה כותרת 'ממון' של ידיעות אחרונות בשישי האחרון. כתבת העיתון שושנה חן ערכה מטעמה מצעד של "הצעירים החרדים שניפצו את תקרת הזכוכית והפכו לסיפור הצלחה עסקי". בתחום הבינלאומי נבחר דן גרטלר בעל חברת יהלומים גדולה, בתחום הנדל"ן נבחר יקי רייסנר, בעלי ענקית הנדל"ן רייסדור, בתחום הקמעונאות נבחר אריה בוים מקים ומבעלי "אושר עד", ובתחום ההייטק נבחר יוני לוקסנברג ממקימי ענקית ההייטק "אלמנטור".

לפי הכתבה, המצליחנים החרדים לא למדו ליבה והשכלתם מגיעה בעיקר מעולם הישיבות, אבל זה לא מנע מהם להפוך ליזמים שמגלגלים מיליונים. הכתבת אף נותנת בהם סימנים: "נוסעים ברכבי יוקרה, לובשים חליפות באלפי דולרים ועונדים רולקסים, אך נשארים לגור בבני ברק ואלעד ולא מוותרים על טשולנט בחמישי".

כאמור, אחד מכוכבי הכתבה הוא יקי רייסנר, בעלי חברת הנדל"ן רייסדור, עליו נכתב שהוא "בין היחידים במשפחתו שלא זכה בהשתתפות במימון דירה מסבתו האמידה, שהקדישה את כל הכנסותיה לתמיכה בצאצאיה האברכים". בפוסט שפרסם בפייסבוק התייחס רייסנר לפרסום המפתיע.

"יום רביעי בצהריים מתקשרת שושנה חן מידיעות לשאול כמה שאלות. אנחנו עושים כתבה בעיתון על הצעירים החרדים שהצליחו ויש לי כמה שאלות", הוא כתב. "הנה השאלות והתשובות שעניתי: מדוע אתה עדיין גר באלעד? חברים, בית כנסת, קהילה, מוסדות חינוך. מדוע ישנם הרבה צעירים חרדים בנדל״ן? כי מגיל קטן מחנכים לרכוש דירה לילדים, כל חרדי הופך בעל כרחו למיני נדלניסט. למה לא רואים צעירים חרדים גם בהייטק? חסר ידע לימודי, נדל"ן בא מאינסטינקט, חשיבה יצירתית, אומץ. לא ניתן ככה להקים את פייסבוק או צקפוינט..".

בהתייחסות לתיאורי העשירות כתב רייסנר: "אז הרוב נכון, אני קונה טשולנט בחמישי ונוסע ברכב יוקרה אבל לא קונה חליפות באלפי דולרים… בקושי במאות.. גם אין לי שף בבית אבל חלילה אני לא סובל וחי את החיים הטובים. מקווה שעשיתי גם קידוש השם, כן כן.. בלי לימודי ליבה, בלי תואר גם בלי בגרות. רק גמרא!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר