מחיר האכיפה

הנתונים נחשפו: כמעט כל אדם עשירי נקנס בדו"ח קורונה

מנכ"ל המשרד לבט"פ חשף היום בוועדת החוקה את מספר דו"חות הקורונה שניתנו, והתייחס לקפיצה בכמות באוגוסט. ח"כ מקלב: "המשטרה אוכפת איפה שלא צריך" (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אכיפת קורונה. ארכיון (צילום: דוד כהן, פלאש 90 )

מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, תומר לוטן, הגיע היום (ראשון) לוועדת החוקה, וסקר את פעולות משטרת ישראל בכל הקשור לאכיפת תקנות הקורונה. על פי הנתונים שהוצגו בפני חברי הוועדה, בחודש הקודם קנסה המשטרה קרוב ל-50,000 אזרחים בגין אי עטיית מסכה.

מהנתונים הדרמטיים שהוצגו בוועדה, יותר מ-700,000 דו"חות קורונה, בין אם אי עטיית מסיכה או הפרת בידוד, ניתנו מפרוץ המגיפה. בחישוב מהיר יוצא שכמעט כל אזרח ישראלי עשירי נקנס בדו"ח קורונה, אך המספר רחוק מאוד ממספר הנדבקים בישראל מתחילת התפשטותה בארץ.

טבלת הדו"חות שנתנו השוטרים והפקחים מפרוץ הקורונה (מתוך: המצגת שהוצגה בוועדת החוקה)

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב אמר: "יש לנו חודשיים עד פקיעת חוק הקורונה הגדול ולקראת חקיקה של חוק חדש, יש לשקול את נושא התו הירוק שהוא צולע מבחינת אכיפה. אפשר ליצור הבחנה בין הפרת בידוד בתוך הבית לבין יציאה החוצה ובין חולה לבין מבודד. גובה קנס של 5000 שקלים מוביל לכך ששוטרים לא נותנים דו"חות. ייתכן ובגלל העלייה הדרמטית של הבידודים היה נכון ללכת למהלך הסברתי נקודתי בנושא. עוד לפני, צריך לעשות סקר בהבנת חובת הבידוד. הציבור מבולבל ואנשים יוצאים אחרי 7 ימים ללא PCR. אבקש להציע למנכ"ל משרד הבריאות לעשות סקר ידע על הבידוד".

מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, תומר לוטן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

ח"כ אורי מקלב ביקר את התנהלות הממשלה: "להשתמש באכיפה ככלי המרכזי הינה טעות קשה. המשטרה אוכפת איפה שלא צריכה ומחפשת איפה ניתן לתת דו"חות ולא איפה קיימת הסכנה הבריאותית.

קיבל דוח קורונה, התעצבן וירה לעבר השוטר (דוברות המשטרה)

"לא ייתכן ששוטרים נכנסים לבית של אזרחים ומחפשים את הילדים המבודדים בין חדרי הבית ללא צו שופט. המצב הזה של אכיפה קשה לא רק שמוריד את אמון הציבור במאבק בקורונה אלא אף מכפיש אוכלוסיות שלמות".

ח"כ אורי מקלב (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר