לראשונה

האו"ם מאשר: ספרי הלימוד הפלסטינים מסיתים לאלימות

בדיונים שנערכו באו"ם הוצגו ממצאים שהורו כי ספרי לימוד פלסטיניים מכילים אנטישמיות, תכני הסתה ומעודדים אלימות; רוה"מ הפלסטיני דחה את הדברים בתקיפות (חדשות, בעולם)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

בדיונים של הוועדות האחראיות על כספי הסיוע לארגונים הפלסטינים, הועלו טענות חמורות כנגד התכנים המופיעים בספרים כשלטענת בכירים, הספרים הם אף מכילים דברי הסתה אלימות.

במחקר שפרסם ארגון מכון המחקר והמדיניות IMPACT-se לפני מספר חודשים ופורסם לראשונה ב'ווינט' הועלו טענות חמורות, כשבין היתר נטען כי ספרי הלימוד מכילים תכנים "אנטישמיים, האדרת מעשי טרור והסתה לאלימות". מחקר שהוזמן על ידי האו"ם והוצג באירוע אושש את הממצאים וטען כי הספרים הסירו תכנים רבים שעסקו במגעים לשלום, הסיתו לאלימות ועוד.

מנכ"ל המנהלת של האיחוד האירופי, מאצ'יי פופובסקי, בדיון משותף של ועדות הבקרה התקציבית ויחסי החוץ בפרלמנט אישר את הממצאים וסיפר כי התקשר מיידית אל ראש הממשלה הפלסטיני ודרש ממנו להוריד את התכנים המסיתים מהספרים ולהפסיק להשתמש בספרים המכילים תכנים בעייתים.

"לאיחוד האירופי אין שום סובלנות להסתה לאלימות ושנאה המשמשים כאמצעים להשגת מטרות פוליטיות, לאנטישמיות על כל צורותיה, עקרונות אלה אינם ניתנים למשא ומתן עבורינו", אמר.

בכירים נוספים הביעו את מחאתם ולראשונה הכירו בכך שהספרים טעונים תיקון ומכילים תוכן פוגעני, ראש הממשלה הפלסטיני בתגובה דחה את הדברים והודיע כי לא יבוצעו שינויים, כמו כן הוסיף כי אם תקציב החינוך יותנה בתיקון הספרים הרשות הפלסטינית תשתמש בתקציבי המים והחשמל לשם כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר