"לא נחשפים מספיק לחיידקים"

מחקר: התמכרות לאינטרנט ומסכים עלולה לגרום לשפעת

מחקר איטלקי מצא קשר מפתיע בין שימוש מופרז באינטרנט ומסכים לבין עלייה בסיכון לחלות בשפעת ולהתקרר הרבה יותר מאנשים אחרים - ונגיף הקורונה רק החמיר את זה (מחקרים)

חיה כהן | כיכר השבת |
הסיבה לצינון: התמכרות לאינטרנט (צילום: Gustavo Fring from Pexels)

מהרגע שפרץ האינטרנט לחיינו, השימוש בו הולך ועולה. תודות לנגיף הקורונה, אנחנו מוצאים את עצמנו, ילדים ומבוגרים, מבלים כמעט יום שלם מול מסכי המחשב.

ממוצע השימוש שלכם במסכים, בעיקר במסכי מחשב, עומד על כ-10 שעות ביום? חומרים מצאו שאתם בסיכון גבוה יותר להתקרר ולחלות בשפעת.

מחקר שנערך באוניברסיטת סוואנזי שבמילאנו, איטליה, דגם 500 משתתפים בני 18 עד 101 ובדק את הרגלי צריכת המסכים שלהם, בדגש על שימוש באינטרנט, וכן, את נטייתם להיות מצוננים או חולים במחלות אחרות. 40 אחוזים ממשתתפי המחקר דיווחו על התמכרות קלה עד כבדה לשימוש באינטרנט ומסכים.

מממצאי המחקר עולה כי קיים קשר בין אנשים שמכורים לאינטרנט ומסכים במידה כזו או אחרת לבין עלייה של 30 אחוזים בסיכון לחלות בצינון או שפעת.

החוקרים סוברים שהסיבה לעלייה בסיכון נעוצה בכך שאנשים שמכלים את רוב יומם מול המסך, מבודדים יותר מהסביבה והמערכת החיסונית שלהם פחות רגילה להתמודד עם מגוון החיידקים שם בחוץ בשל רמת החיכוך הנמוכה עם העולם. מוביל המחקר, פרופסור רוברטו טרוזלי אמר בראיון לדיילי מייל כי "בידוד והתרחקות מחיידקים שנמצאים סביב ובקרב אנשים אחרים מלבדנו, הם הסיבה לכך שהמערכת החיסונית חסרת אונים גם כשמדובר באיומים חיצוניים זניחים כמו חיידקי שפעת שגוף בריא אמור להתמודד איתם היטב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר