אלו תוצאות המחקר לקשר בין החיסון לדלקת בשריר הלב

משרד הבריאות פרסם את סיכום הממצאים על אירועי דלקת שריר הלב עם או בלי דלקת במעטפת הלב שאירעו בסמיכות לקבלת חיסונים תוצרת "פייזר" נגד נגיף קורונה (עדכון קורונה)

(צילום: שאטרסטוק)

בעקבות דיווחים על ארועי דלקת בשריר הלב (מיוקרדיטיס) מינה המשרד צוות אפידמיולוגי מורחב לבחינת קשר אפשרי בין האירועים לחיסון הקורונה. הצוות הוקם לאחר שועדת בקרה ואיכות העלתה חשד לקשר והציגה את מסקנותיה למנכל משרד הבריאות.

מיוקרדיטיס היא דלקת בשריר הלב היכולה להיגרם ממגוון של נגיפים לרבות נגיף הקורונה, המופיעה לרוב בזכרים צעירים ומאופיינת בתסמינים כגון כאב בחזה, קוצר נשימה או דפיקות לב. ברוב הגדול של המקרים מדובר במחלה קלה וחולפת המחייבת אשפוז קצר.

היום משרד הבריאות פרסם את סיכום הממצאים על אירועי דלקת שריר הלב (מיוקרדיטיס) עם או בלי דלקת במעטפת הלב (פריקרדיטיס) שאירעו בסמיכות לקבלת חיסונים תוצרת "פייזר" נגד נגיף קורונה. העבודה התפרסמה בירחון המדעי המוביל New England Journal of Medicine והיא העבודה הגדולה בעולם בנושא זה המתייחסת לאוכלוסייה הכללית החל מגיל 16.

המאמר שפורסם מסכם עבודה של צוות קליני מגוון מבתי החולים הדסה, שערי צדק והאוניברסיטה העברית, וכן שלושה צוותים אפידמיולוגיים שניתחו את הנתונים: מומחים מהאגף לאפידמיולוגיה ומהמרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות, וצוות אפדימיולוגים מומחים בלתי תלויים מהאקדמיות; הטכניון אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת ת"א.

בעבודה נימצא קשר בין החיסון לדלקת שריר הלב שהייתה עם הסתמנות קלינית קלה ברוב המכריע של המקרים ואירעה בשכיחות מירבית של 1:6637 בנערים ובגברים צעירים בגילאי 16-19 בסמיכות לקבלת המנה השנייה. קשר זה הולך ונחלש ככל שגיל המתחסן עולה.

מדובר בתופעה נדירה יחסית עם הסתמנות קלינית קלה ברובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר