משבר הדיור

כך רוצה הממשלה להוריד את מחירי הדירות

שלושת שרי הממשלה הקשורים לנושא הדיור, אלקין, ליברמן ושקד ערכו פגישה מיוחדת בה הוצע מס מיוחד למשכירי דירות ה-airbnb כמו מיסים נוספים שינסו לפתור את מצוקת הדיור (כלכלה בארץ)

ירושלים: העיר המובילה בעליית מחירי הדיור בשנה האחרונה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

אין ספק שמשבר הדיור הוא אחד הקשים ביותר מאז קום המדינה ומחירי הדיור טיפסו מעבר להישג ידם של רוב הצעירים. בממשלה מנסים כעת למצוא פתרונות שיורידו את מחירי הדירות ויאפשרו דיור במחיר הוגן יותר. היום (ראשון) הסתיימה פגישת עבודה בין שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת הפנים איילת שקד ושר הבינוי והשיכון זאב אלקין והם החליטו לבחון כמה פתרונות שאולי ידאיגו את בעלי הנכסים להשכרה.

אלו ארבעת הצעדים שעשויים להפוך לחלק מהתוכנית של הממשלה לפתרון משבר הדיור:

העלאת מס על דירה שניה ומעלה

הצעד הראשון והמשמעותי ביותר הוא מיסוי של דירות שניות, נושא זה עדיין רחוק מהסכמה שכן ישנה מחלוקת על מדרגות המס בפריפריה ובמרכז הארץ כיוון שהמטרה המרכזית היא להעביר את הביקוש מהמרכז אל הפריפריה.

מס על דירות התיירות

כדי להגדיל את שוק הדירות השכירות ובצעד כפול גם לחזק את בתי המלון. כל בעל דירת AIRBNB שיש לו יותר מ-100 לינות בשנה ישלם ארנונה כפי שמשלמים בתיירות, מה שיהפוך את העניין ללא משתלם בעליל.

ארנונה כפולה לקרקע פרטית ריקה

קרקעות פרטיות ריקות ידרשו עליהן ארנונה כפולה כדי שבעליהם יצטרכו להתחיל בבנייה ובכך יגדל שוק הדירות הקיימות.

קיצור תקופת הפטור ממס רווח הון

כיום אפשר למכור דירה ולא לשלם מס רווח הון על עליית ערך הדירה, בתנאי שאתה קונה בית אחר בתוך 24 חודשים. על פי ההצעה החדשה שעלתה היום במפגש השרים ישנה כוונה להוריד את התקופה הזו ל-12 חודשים מה שיכריח את בעלי הממון לרכוש דירות במהירות רבה יותר, דירות שלרוב יוצעו מיד לשכירות.

ההחלטה הסופית לקדם את הצעדים הללו לא התקבלה עדיין. שלושת השרים ימשיכו לגבש את התוכנית ואז יקיימו מסיבת עיתונאים משותפת בה ככל הנראה יוצגו פתרונות נוספים שינסו למנוע את העלייה החדה במחירי הדיור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר