פרסום ראשון

האופוזיציה נתנה חופש הצבעה לעידוד תרומת איברים; אייכלר מנע

ראשי סיעות האופוזיציה סיכמו על חופש הצבעה בהצעת חוק שתעודד תרומת איברים במסמכים ממשלתיים, אייכלר התערב ומנע תמיכה; ומדוע אייכלר זעם על ח"כ פינדרוס?! (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ישראל אייכלר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

ש"ס ויהדות התורה הולכות יד ביד עם הליכוד ומתנגדות להצעות חוק קואליציוניות, גם אם הן לטובת החברה החרדית, מתוך רצון להוכיח אופוזיציה לוחמנית, אך כמעט וברגע האמת, בדברים החשובים לחברה החרדית, הליכוד לא השיבה כתשובת המשקל.

לפי מידע שהגיע ל'כיכר השבת', הצעת חוק של ח"כ מירב בן ארי, שעתידה להגיע להצבעה במליאת הכנסת בהמשך היום (רביעי) בקריאה טרומית, מציעה לכלול במסמכים רשמיים של משרדי ממשלה, תאגידים ורשויות מקומיות הפניה שקוראת לציבור לחתום על מסמך תרומת איברים לאחר המוות, נגד פסיקת גדולי ההלכה.

בישיבת ראשי סיעות האופוזיציה, בה חברים גם מיכאל מלכיאלי מש"ס ויצחק פינדרוס מיהדות התורה, בה מחליטים האם להתנגד, לתמוך או להימנע בכל הצבעה, החליטו על חופש הצבעה בהצעה זו. כך היה נוצר מצב שחלק מן האופוזיציה היה משתף פעולה עם הקואליציה בדבר מהותי כ"כ לחברה החרדית.

המידע הגיע לחבר הכנסת ישראל אייכלר, שזעם על החלטת ראשי הסיעה, ופנה לממלא מקום מרכז האופוזיציה, חבר הכנסת דוד ביטן, ודרש ממנו לשנות את ההחלטה ולהורות על הצבעת נגד גורפת. "האם זה היה הגיוני להציע שבכל מסמך ממשלתי יומלץ להניח תפילין בעמדות חב"ד ברחבי הארץ? איך קורה שאנחנו עם הליכוד באש ובמים, והם לא מתנהגים עימנו כך בדברים מהותיים?", תהה נציג בעלזא.

לדברי מקורות נוספים, אייכלר זעם על פינדרוס, יו"ר סיעת יהדות התורה, על כך שבסיכום פגישת ראשי סיעות האופוזיציה הוחלט על חופש הצבעה בהצעה זו. פינדרוס, מצידו, ניסה להתגונן - והטיל את האשמה על ביטן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר