"אתם פה בטעות" • צפו

סמוטריץ' לח"כים הערבים: "בן גוריון לא גמר את העבודה איתכם"

יו"ר הציונות הדתית השתלח בח"כים הערבים בדיון על חוק ההגירה, שנפל בקריאה טרומית ברוב גדול • ח"כ שמחה רוטמן, יוזם ההצעה: "איילת שקד מתביישת עכשיו" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
סמוטריץ, היום במליאה (צילום: ערוץ כנסת)

יושב ראש מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר היום (רביעי) במליאת הכנסת לחברי הכנסת הערבים: "אני אתכם לא מדבר, אנטי ציונים, תומכי טרור, אויבים, אתם פה בטעות כי בן גוריון לא גמר את העבודה ולא זרק אתכם ב-48, זאת האמת", אמר לחברי הרשימה המשותפת, במהלך הדיון על החוק בקריאה טרומית.

הצעת חוק יסוד ההגירה, שמטרתה לקבוע קווים כלליים בנוגע לכניסה לישראל, לקבלת מעמד בישראל, וכן לשלילת אזרחותו של תושב או אזרח ישראלי, נפלה בהצבעה, כצפוי. ההצעה, שהגיש ח"כ שמחה רוטמן בהתבסס על הצעת חוק שהגישה השרה איילת שקד בעבר, נועדה להוכיח לציבור שימינה ותקווה חדשה אינן מנהלות מדיניות ימנית מתוך הממשלה.

בהצגתו את החוק אמר ח"כ שמחה רוטמן: "את הצעת חוק יסוד ההגירה אני גנבתי, לקחתי אותה בלי רשות, מחברת הכנסת דאז ושרת הפנים היום איילת שקד. זה חוק שלה, זה לא חוק שהיא הציעה על הדרך אלא התחייבה שהחוק הזה יקודם כאשר עמדה בראשות ימינה כחוק שהוא אבן יסוד במצע המפלגה. שבוע שעבר היא ברחה לדובאי מרוב בושה אז דחיתי את ההצבעה בשבוע ועכשיו היא שוב ברחה. איילת מתביישת".

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך, השיב: "ח"כ שמחה רוטמן מבין שהאיחוד הלאומי עשו טעות כשחברו לליכוד ולרשימה המשותפת. הוא פנה לשרה שקד וביקש לרדת מהעץ, הוא הודה שהם מכרו לוקשים לציבור. השאלה האמיתית היא למה שקד בכלל הייתה צריכה להגיע להבנות עם רע"מ ומרצ, וזה בגלל שהאיחוד הלאומי משחק בפוליטיקה קטנה בשביל הקמפיין שלו במקום לדאוג לאינטרס הביטחוני של מדינת ישראל. חוק יסוד ההגירה לא פותר את בעיית איחוד המשפחות אלא חוק האזרחות שנפל לפני חודש על ידי הליכוד והאיחוד הלאומי שחברו למשותפת".

לאחר ההצבעה, מסר יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "היום נפל דבר בישראל. סיעות הקואליציה הצביעו נגד מדינת ישראל. הצביעו בעד זכות השיבה. הצביעו בעד איחוד משפחות. הצביעו עם שונאי ישראל נגד הציונות".

ממפלגת ימינה נמסר: "חוק ההגירה שמציע רוטמן לא נותן מענה לבעיית איחוד המשפחות. צר לנו שרוטמן נכנע לשיקולים פוליטיים צרים בלחץ האופזציה, על חשבון ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר