מי יחליף את הרצוג?

הסוכנות ללפיד: הבחירות ליו"ר - לא תדחינה

אחרי סערת אלעזר שטרן והודעתו כי לא יתמודד על התפקיד הנחשק, בממשלה ניסו לדחות את מועד ההצבעה - אך הבקשה נדחתה. הגשת מועמדים: עד ראשון ב-16:00 (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
בניין הסוכנות היהודית (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כחלק מתפירת התיקים של ממשלת בנט-לפיד, תכננו השניים להכניס ללשכה יו"ר הסוכנות היהודית את שר המודיעין אלעזר שטרן, כדי לפנות את הכיסא לאלי אבידר, שהקשה על ניהול הקואליציה ומונה ל"בנתיים" לשר בלי תיק. אך אז, כמה ימים לפני ההצבעה המכרעת, שטרן פלט התבטאות אומללה על גריסת תלונות אנונימיות, ולאחר לחץ ציבורי כבד - נאלץ לוותר על התפקיד והודיע על פרישה מהמירוץ.

כדי לנסות להביא מועמד אחר של הממשלה, פנה אמש (שלישי) שר החוץ יאיר לפיד, התפקיד שנקשר הכי הרבה עם הסוכנות היהודית בממשלה, לוועד הבוחר של המוסדות הלאומיים, בבקשה לדחות את יום הבחירות.

למרות פנייתו הרשמית של לפיד, הערב דווח כי ההודעה נתקלה בסירוב מצד הסוכנות היהודית, שרוצה יו"ר קבוע: "הממשלה מוזמנת להציג מועמד עד המועד האחרון, יום ראשון ב-16:00", נמסר.

יותר משלושה חודשים מאז הושבע יצחק הרצוג לתפקיד נשיא המדינה ה-11, וכס יו"ר הסוכנות היהודית, אחד מהתפקידים הנחשקים שיש במוסדות הלאומיים של מדינת ישראל, נותר מיותם.

כפי שיש שאלה לגבי הצורך בנשיא המדינה, ספק אם יש צורך בסוכנות היהודית, ההסתדרות הציונית ושאר מוסדות הללו, שהוקמו למעשה כדי ליישב את ארץ ישראל, להוביל להקמתה של המדינה ולעודד עלייה אליה - עניין שהופך לפחות ופחות חשוב, כאשר אחוזים רבים מיהודי העולם שוכנים בארץ הקודש.

למרות זאת, תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית הינו תפקיד נחשק, הטומן בחובו משכורת מכובדת ותנאים טובים, הכוללים טיסות ברחבי העולם מספר פעמים בשנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר