המאבק בגרעין

שר החוץ יאיר לפיד: "זכות ישראל לתקוף את איראן"

שר החוץ נועד עם מזכיר המדינה האמריקני ועם שר החוץ האמירתי, בפגישה המציינת שנה להסכמי אברהם, ואמר: "כל גרירה נוספת של המו"מ מקרבת את איראן לפצצה" (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הפגישה המשולשת בוושינגטון (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)

שנה להסכמי אברהם, ושלושת שרי החוץ של המדינות המרכזיות בו - ארצות הברית, ישראל ואיחוד האמירויות - נועדים היום (רביעי) בחדר אחד בוושינגטון, ומדברים בעיקר על איראן.

שר החוץ יאיר לפיד התמקד בהצהרה המיוחדת בהתקדמות המשטר בטהרן אל עבר פצצה גרעינית: "איראן הופכת למדינת סף גרעינית", אמר לפיד ושלח מסר לממשל ביידן שמנהל מו"מ מול איראן על חזרה להסכמי הגרעין. "כל יום שעובר, כל גרירה נוספת של המו"מ, מקרבת את איראן לפצצה".

לפיד במסע"ת (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)

שר החוץ הבהיר לממשל האמריקני, באוזניו של מזכיר המדינה: "ישראל שומרת לעצמה את האפשרות והזכות לפעול מול הגרעין האיראני בכל רגע, בכל מצב ובכל דרך. זו אינה רק זכותנו, אלא חובתנו. איראן הודיעה פומבית שהיא רוצה למחוק אותנו מעל פני האדמה, לנו אין לנו שום כוונות להימחק".

מזכיר המדינה בלינקן הגיב על דברי שר החוץ של ישראל, ושוב חזר על מסר שיוצא מוושינגטון בשבועות האחרונים: "אנחנו מאוחדים בדעה שאסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני, אבל הבהרנו בתשעת החודשים האחרונים שאנחנו מוכנים לחזור לשיחות. אנחנו מבינים שאיראן כרגע לא מוכנה - והזמן אוזל".

לפיד גם התייחס לשני שרי החוץ שישבו לצידו, ושיבח את המהלך לחתור לנורמליזציה בין העמים: "אנחנו כותבים פרק חדש בהיסטוריה. זו ברית של מתונים שעוסקת בחיים, בתקווה, באופטימיות ובלהסתכל קדימה. אני מודה לשניכם על הברית הזו, על החברות, היא מעוררת תקווה בכל העולם".

מזכיר המדינה בלינקן אמר: "הקשרים בין העמים מעמיקים. אנחנו תומכים בהסכמים ההיסטוריים האלה ואנחנו פועלים על מנת להרחיבם. כמו שהנשיא ביידן אמר, ישראלים ופלסטינים צריכים לחיות בביטחון וברווחה ואנחנו ממשיכים לתמוך בפתרון שתי המדינות".

לפיד ובלינקן (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)

שר החוץ האמירתי, בן זאיד: "אנחנו בונים גשרים בין שני עולמות, אנו משנים את הנרטיב באזור לנרטיב חיובי יותר. אנחנו צריכים לחשוב כיצד לפתח הצלחות באזור. אני שמח שהגענו לאן שהגענו היום. אני בטוח שלפגישות האלה תהיה השפעה חיובית על האזור". בן זאיד הוסיף ואמר כי הוא "מתכוון להגיע בקרוב לבקר בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר