הקרבות ב'אגודה'

ליצמן תקף את פרוש ואייכלר בכנסת: 'ציפיתי שכולם יבואו'

יו"ר אגודת ישראל מתקשה לשלוט בשני חבריו מהסיעה, והחליט לתקוף אותם בפומבי על שלא הגיעו למליאה בשעה שנאם על הצעת החוק שהגיש לפיה המדינה תשתתף בשכ"ל בפעוטון • צפו (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ליצמן נגד פרוש. המאבק נמשך (צילום וידאו: ערוץ כנסת; תמונה: יונתן זינדל, פלאש 90)

ח"כ יעקב ליצמן איבד לפני מערכת הבחירות האחרונה לא רק את התואר יו"ר מפלגת יהדות התורה, אלא גם את השליטה היחסית שהייתה לו בסיעת 'אגודת ישראל', המורכבת מפלגי החסידויות השונים. כזכור, מאבק מאיר פרוש וישראל אייכלר מול יעקב ליצמן, על דרך הנהגת הסיעה, נמצא במצב ביניים עם יתרון לפרוש ואייכלר, אך רחוק מלהסתיים.

הדם הרע בין ליצמן לשניים נמשך גם ביציאה לספסלי האופוזיציה, והערב (רביעי) החליט ליצמן להיכנס בהם חזיתית מעל בימת מליאת הכנסת.

זה קרה כאשר ליצמן הציג את הצעת החוק הפרטית שלו, שבוועדת השרים לחקיקה הוחלט שלא לקדמה, המבקשת מהמדינה להשתתף בשכר הלימוד במעון או בפעוטון, במין ניסיון לתקן את הבעיה הכלכלית שיצרה גזירת המעונות של שר האוצר אביגדור ליברמן עבור אברכי הכולל.

"האמת היא שציפיתי שתהיה כאן השתתפות מאסיבית של הנציגות החרדית. גם נציגים של אגודת ישראל אני לא רואה כאן", אמר מי שעדיין מחזיק בתואר יו"ר אגודת ישראל, על אף שאין לו מקשיבים. "אולי יבואו להצבעה, לא נראה לי".

"חוק כזה פוגע, שצעקנו עליו כל הזמן, עכשיו שמביאים תיקון - ציפיתי שכולם יבואו", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר