26 שנה לרצח

בטקס הממלכתי: נכדו של רבין השתלח בנתניהו

יונתן בן ארצי, נכדו של רה"מ המנוח, האשים, כמדי שנה, את ראש האופוזיציה דאז ובהווה, בנימין נתניהו: "שלטון העם ניצח את שלטון היחיד" • הליכוד השיבה: "בדיוק ההיפך" (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: ערוץ כנסת; תמונה: חיים גולדברג)

יום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל מלווה מדי שנה באמירות פוליטיות, על אף היותו ממלכתי. הסיבה העיקרית לכך היא שראש האופוזיציה דאז, בנימין נתניהו, שהוביל את מחאות הימין - שאינן אלימות - נגד הסכמי אוסלו, המשיך מאז להיות בצמתים פוליטיים מרכזיים, כולל 15 שנה לא רצופות כראש הממשלה.

בשמאל הכתימו את שמו של נתניהו כאחראי לרצח הפוליטי הנורא, והשנה, כשנתניהו כבר אינו חייב להתייצב בטקס מלבד במליאת הכנסת, החליט האחרון שלא להגיע, והקים עליו סערה תקשורתית בטענה שהינו עדיין אחד מסמלי השלטון, כראש האופוזיציה.

לסערה זו התלווה נאומו של יונתן בן ארצי, נכדו של יצחק רבין המנוח, שמדי שנה תוקף את בנימין נתניהו - לרוב כשהוא ישוב לנגד עיניו - והפעם התייחס לחילופי השלטון בישראל, שוב עם ביקורת חריפה נגד יו"ר הליכוד.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"אחרי שנים חשוכות של פחד ושיתוק", אמר בן ארצי בנאומו הפוליטי, "עם ישראל זקף את הגב, ולאחר מלחמה ארוכה על חירותו ועל דמותה של הדמוקרטיה - עם ישראל ניצח. מול גילויי אלימות מילולית ופיזית, מול תרבות של עריצות ושקר - הרוח הישראלית ניצחה. שלטון העם ניצח את שלטון היחיד. אתם מבינים שהרעיון ההזוי ומופרך שאדם אחד, טוב ככל שלא יהיה, ניצב מעל המדינה, שייך לעבר. קרקס הצווחות שייך לאתמול. השלום שלנו, השלום בינינו, שייך למחר".

בליכוד הגיבו לדברי הנכד - ותקפו את ראש הממשלה נפתלי בנט: "שלטון העם ניצח את שלטון היחיד? בדיוק ההיפך. זה היחיד שהונה את העם כדי לגזול ממנו את השלטון".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לפני בן ארצי נשא דברים נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שאמר: "יום הזיכרון הזה נועד לצלצל באוזני כולנו, שנה אחר שנה לדיראון עולם, את משמעותו של רצח פוליטי במדינת ישראל הריבונית. הוא נועד להזהיר את כולנו, שוב ושוב, מפני הקיצוניות הנוראה אליה אפשר להגיע כשמחלוקות מהותיות ולגיטימיות עוברות צד והופכות לשנאה, שמלובה בהסתה בלתי פוסקת. אנחנו, נבחרי הציבור ומשרתיו, הראשונים שמוטלת עלינו חובת המתינות, הזהירות וההרגעה. המילים שלנו ושל מקורבינו הן חומר הבעירה המהיר והחזק ביותר עבור פעילי המקלדת ובריוני השטח".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר