4 חודשים אחרי

יעקב ליצמן מונה ליו"ר סיעת יהדות התורה

יו"ר אגודת ישראל יחליף את יצחק פינדרוס בתפקיד, ואז יעביר אותו לישראל אייכלר כשיתמנה ליו"ר ועדה • ב'יהדות התורה' גוברות הקריאות להיכנס לוועדות גם ללא 'הליכוד' (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יעקב ליצמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שינויים ביהדות התורה: חבר הכנסת יעקב ליצמן, יו"ר אגודת ישראל, שמשמש בתפקיד על אף ששני עמיתיו למפלגה כרתו ברית נגדו, ימונה ליושב ראש סיעת יהדות התורה בכנסת, כחלק מהסכמי השותפות בין דגל התורה לאגודת ישראל.

עד לכנסת האחרונה, תפקיד יושב ראש המפלגה היה בידי 'אגודה' ולכן יושב ראש הסיעה בידי 'דגל', אך הפעם הוחלפו היוצרות.

למרות זאת, הקרבות באגודת ישראל לא באמת תמו, ומינוי ליצמן אושר בקרב חברי הסיעה רק משום שסוכם שישראל אייכלר ישמש בתפקיד בעתיד, בשעה שיעקב ליצמן ימונה ליושב ראש ועדה בכנסת, ככל הנראה ועדת העלייה והקליטה.

ח"כ ליצמן אמר: "תודתי ליו"ר היוצא ח"כ הרב יצחק פינדרוס, על שיתוף הפעולה והעשייה המשותפת. משימתנו בשעה זו לפעול כאופוזיציה לוחמנית נגד הממשלה הרפורמית, הרעה והמסוכנת הזו, שהכריזה מלחמה במסורת ישראל וצביונה היהודי של המדינה.

"סיעת יהדות התורה תמשיך לפעול באחדות, בכוחות בלוכדים בתוכנו, ובשיתוף פעולה עם כל סיעות האופוזיציה, במטרה משותפת להפיל את הקואליציה שכינונה בשקר ובהונאה, ללא גיבוי ציבורי".

בתוך כך, במפלגה גוברות הקריאות לעזוב את חרם הליכוד על הקואליציה, שהוביל למצב שארבעה חודשים אחרי השבעת הממשלה ועדיין חברי האופוזיציה מדברים בוועדות ללא כוח ויכולת הצבעה.

"ככל הנראה נצטרף לוועדות כחברים קבועים גם ללא הליכוד בזמן הקרוב", אמר גורם ביהדות התורה, אחרי שעד לאחרונה נתנו גפני וליצמן לנתניהו להוביל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר