שלכת מטריפה

"הסתיו הזהוב" בפארק סקלוניקי • תיעוד מרהיב

ש. אשכנזי יצא בבוקרו של יום לפארק סקולניקי במוסקבה, ליהנות מהשלכת המטריפה. את הצבע האדמדם הוא לא מצא, אבל ראה גם ראה את השלכת הזהובה; תיעוד מרהיב (מעניין)

(צילום: ש. אשכנזי)

אחד המקומות המרהיבים בעולם בימי הסתיו הוא 'פארק סקלוניקי' במוסקבה, שם השלכת באה לידי ביטוי במלוא הדרה.

ש. אשכנזי התייצב עם רעייתו בפארק בשעת בוקר מוקדמת, לחזות במראות המדהימים, ומספר ל'כיכר השבת' על מה שהצליח לראות.

"יום רביעי, שעת בוקר מוקדמת", מספר ש. אשכנזי, "אני יודע, שאם לא אתעשת, אפספס את ההזדמנות. הצעתי לרעייתי, והיא התפנתה מכל עיסוקיה, נענתה לבקשתי ובהתארגנות מהירה יצאנו לדרך".

"קצת יותר מעשר דקות ואני מחנה את רכבי", הוא מספר, "בשעה מוקדמת שכזו יש חנייה בשפע, אך בעוד שעות מספר, כבר עדיף יהיה להגיע במטרו או במונית, שכן קשה יהיה למצוא מקום חנייה פנוי.

"אנו נכנסים בשער הראשי ומשם אנו פונים ימינה, להעמיק קצת יותר בתוך הפארק. עיניי מופנות למעלה, אני מחפש את העצים שעדיין מכוסים בחלקם בעלים. עדיף בצבע אדמדם, זה שמחליף את הירוק ומקדים את הצהוב. לצערי, אכן איחרתי את המועד בשבוע; צבע זה כבר לא מצאתי.

"אבל את 'השלכת' המפורסמת של תקופת הסתיו היפה של מוסקבה, מצאתי במלוא הדרו!

"'פארק סקולניקי' המדהים, המקום בו בחר הרבי הריי"צ לטייל בכדי להירגע, בעת ביקורו במוסקבה להפרת גזירות נגד יהודים, ואיימו עליו במוות, אך הוא התעקש להמשיך לפעול במסירות נפש. והנה אנו מסתובבים בו היום, עם בגדים יהודיים ומלאים שיר ושבח של 'מה רבו מעשיך ה' כולם בחכמה עשית'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר