שנוי במחלוקת

החוק נגד נתניהו: סער הציג את החוק שימנע מנאשם לכהן כראש ממשלה

שר המשפטים גדעון סער, ממשיך בקו נגד בנימין נתניהו, ומפרסם לציבור את סעיפי החוק שימנע מנאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה • בליכוד תקפו: "אנטי דמוקרטיה" (פוליטי, ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
סער ונתניהו. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שר המשפטים גדעון סער פרסם הערב (שלישי) לציבור את תזכיר החוק שנחשב לשנוי במחלוקת גם בקרב חלקים בקואליציית בנט-לפיד, מניעה מנאשם בפלילים לכהן בראשות הממשלה.

סער מקפיד לומר כי "מטרת החוק היא לשמור על המדינה", אבל קידומו קשור לכך שראש האופוזיציה בנימין נתניהו, עימו מצוי סער בעימות זמן רב, כיהן כראש ממשלה עם כתב אישום, ולכן רבים טוענים כי הוא "חוק אישי".

בעיקרי החוק המוצע נכתב כי "חבר הכנסת שנגדו תלוי ועומד כתב אישום לא יהיה כשיר להרכיב את הממשלה אם האישום הוא בעבירה שהעונש הקבוע לה הוא שלוש שנות מאסר או יותר". הרף התחתון הנקוב, שלוש שנים כאמור, נחשב לגבוה ממה שתכננה תקווה חדשה מלכתחילה.

למרות השינוי בסעיף זה, סער מותיר עוד דלת פתוחה, ומותיר את הסמכות בידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית: "אם יקבע היו"ר, על יסוד העובדות המפורטות בכתב האישום, כי בנסיבות הענין אין בעבירה משום קלון - יוכל חבר הכנסת להרכיב ממשלה".

ע"פ ההצעה, החוק יכנס לתוקף מהכנסת ה-25, והוא יחול בכל המצבים בהם ניתן להפוך לראש ממשלה בישראל: מנדט מנשיא המדינה או הבעת אי אמון בממשלה קיימת.

בליכוד משוכנעים שאילו יצליחו לגרוף 61 מנדטים לגוש הימין, "זה יהיה החוק הראשון שיבוטל", כפי שצוטט יו"ר הסיעה יריב לוין, אך תקפו את שר המשפטים: "גדעון סער שמגרד מלמטה את אחוז החסימה בכל הסקרים, מציע חוק אנטי דמוקרטי נוסח איראן שמבקש לפסול את מי שמקבל בסקרים 35 מנדטים וזוכה לתמיכה של מיליוני אזרחים כנציגם לראשות הממשלה. מביך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר