מצוקת הדיור החרדי

מבקר המדינה תוקף: "לא שווקה שכונה חרדית אחת בערים המעורבות"

החברה החרדית זקוקה ל-200 אלף יחידות דיור ב-14 השנים הקרובות, אך הממשלה לא פעלה להקמת אפילו שכונה חרדית אחת בערים המעורבות, כך עולה מדו"ח מבקר המדינה (כלכלה, דיור)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

משבר הדיור בחברה החרדית שב לשיח הפוליטי בשבוע שחלף, בשל החלטת שרת הפנים איילת שקד ושר השיכון זאב אלקין לבטל בניית 12,000 יחידות דיור לחברה החרדית בקרית גת, ולהעבירן לחברה הכללית. התוכנית, שקודמה ע"י הדרגים המקצועיים בימי אריה דרעי ויעקב ליצמן במשרדים, הייתה עתידה לתת מזור חלקי לבעיה הקשה.

לפי תחזיות המדינה, עד שנת 2035 החברה החרדית זקוקה ל-200,000 יחידות דיור חדשות, כדי לפתור את המצוקה, כאשר אחת הדרכים, שהתקבלה בהחלטת ממשלת נתניהו כבר ב-2016, היא לבנות ריכוזים חרדיים בערים המעורבות.

אלא שמדו"ח מבקר המדינה שפורסם היום (שלישי) עולה כי לא שווקה אפילו שכונה חרדית אחת בערים המעורבות. "משרד האוצר לא גיבש כלל חבילת תמריצים שיביאו להכללת שכונות חרדיות בהסכמי הגג שנחתמו מול רשויות מקומיות ברחבי הארץ והתוצאה היא כי עד כה לא שווקה אף שכונה חרדית במסגרת הסכמי הגג", נכתב.

המבקר מותח ביקורת קשה על אי העמידה ביעדים הממשלתיים לפתרון מצוקת הדיור החרדית, כי על אף הצורך בהקמתן של 200,000 יחידות דיור לאוכלוסייה החרדית ב-20 השנים מאז התקבלה החלטת הממשלה, נכון למועד סיום הביקורת לא שווקה אף שכונה חרדית בשום עיר הטרוגנית שלגביה נחתם הסכם גג. בעכו, ברמלה ובנתיבות נמצאות בשלבי תכנון שונים שכונות המיועדות לאוכלוסייה החרדית, בהיקף של כ-2,350 יחידות דיור בלבד, אך אלו לא תוכננו במסגרת זו.

ח"כ יעקב אשר, יו"ר השדולה לפתרון משבר הדיור החרדי, הגיב לדו"ח המבקר: "במשך שנים ראשי ערים מערימים קשיים רבים ועושים הכל כדי שהציבור החרדי לא ייהנה מהסכמי הגג בתחומן, זהו עוול וכתם נורא שמשרדי האוצר והפנים היו צריכים לטפל בו באמצעות חבילות התמריצים בשיטת 'המקל והגזר', זה לא קרה ואת המחיר משלמים לבושתנו אלפי זוגות צעירים שנאלצים לגור בתת תנאים, בחניות ובמרתפים".

ח"כ אשר התייחס להחלטת שקד ואלקין: "דווקא משום כך, ההחלטה של השר אלקין לגזול גם את כבשת הרש היחידה בדמות העיר שפיר, היא פשע חמור בהרבה. זו נקמה פוליטית מבישה בזוגות צעירים ובילדים שכל חטאם הוא שהם משתייכים לציבור שמשום מה מותר תמיד לחבוט בו. שרת הפנים שקד וחברי ימינה לא יוכלו להסתתר מאחורי גבו של אלקין, הם נושאים באחריות באותה מידה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר