יש לבן ויש לבן

איך שומרים על מצעים לבנים בכביסה? 2 טיפים מעולים

מצעים לבנים זה יפהפה - אך יש להם שתי נטיות מעצבנות: הלבן הבוהק מתפוגג וחמור מכך, הגוון הופך לאפור. אז מה עושים? הנה 2 טיפים מעולים שישמרו על המצעים הלבנים בוהקים ויפים (ניקיון וארגון, בית)

כך מכבסים מצעים לבנים (צילום: Rachel Claire on pexels)

מצעים לבנים הם ברירת מחדל קלאסית ויפה שתמיד עובדת. בין אם אתם משתמשים במצעים לבנים באופן קבוע ובין אם לעתים רחוקות יותר (כשאתם רוצים לנפוש במלון יוקרתי אבל לא התכוננתם תקציבית, נניח), ככל הנראה גם אתם עמדתם לפחות פעם אחת מול סדין לבן וגירדתם בפדחת בתהייה איך אתם מחזירים לו את הגוון הלבן הבוהק שפתאום נעלם לו.

הנה שני טיפים מעולים, כללי אצבע חשובים, אם תרצו, שישמרו לכם על המצעים בוהקים וצחורים, ללא גוונים צהבהבים, דהויים או אפילו אפרפרים.

1. תמיד תכבסו אותם לבד
באופן כללי, מומלץ לכבס פריטים לבנים ללא צבעים נוספים, אך כשמדובר במצעים כדאי להשקיע אפילו יותר ולכבס אותם במכונה משלהם, כך הצבע הלבן יישמר היטב.

מומחים ממליצים לכבס מצעים לבנים באופן הבא: לפני שמכניסים אותם למכונה, מפזרים בתוף 1/2 כוס אבקת סודה לשתייה - מלבין טבעי נהדר ומרחיק ריחות רעים יעיל. מוסיפים את המצעים למכונה, ויוצקים 1/2 כוס חומץ לבן למקום המיועד למרכך הכביסה. מכוונים את המכונה לחום המקסימלי המותר לכיבוס המצעים כפי שמצוין על התווית שלהם, מפעילים את המכונה כרגיל ומייבשים בתלייה.

2. מה עושים עם מצעים לבנים שאיבדו את הבוהק שלהם והפכו לאפרפרים?
בדרך כלל, הסיבה לכך תהיה איכות מים ירודה במכונת הכביסה. התשובה לכך גם הפעם תהיה חומץ, אך מכניסים אותו יחד עם אבקת הכביסה.

מוסיפים 1/2 כוס חומץ יחד עם אבקת הכביסה ומרוויחים גם הלבנה טבעית וגם השמדה וחיטוי של חיידקים על הבד. אגב, תוכלו להשתמש בחומץ באופן דומה גם בכביסות של בגדים מיוזעים, כמו בגדי ספורט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר