תופתעו לדעת

למה אנחנו חייבים לדעת 'מה חדש' כל הזמן?

כל כמה זמן אנחנו מסתכלים בפלאפון ומה יקרה אם נדע חדשות רק אחרי שבוע? • וגם: הדרך לצמצם 'זמן מסך' והסיבה שאנו חייבים להיות 'מחוברים' תמיד • אז מה חדש? (מעניין)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
רצון הפנימי ל'נייעס' על דברים. להתפלפל, לסייג, להוכיח ולהעמיק (צילום: יעקב נחומי פלאש 90)

יש לי מנהג. אני שומע שירים כשאני נוהג ברכב. כמה פטפוטים כבר אפשר לשמוע ברדיו על הבוקר. ההוא אמר ככה, זה הגיב לטענות. לעיתונאי ההוא יש פרשנות 'חכמה' שאי אפשר בלי לפתוח איתה את הבוקר. הפוליטיקאי הזה מבטיח הבטחה חדשה ומסביר מדוע הוא הפר את הישנה. די. אברהם פריד, בוקר טוב. תנעים לי את הזמן, ישר כוח!

א-בל, כל פעם שהשעון מורה על שעה עגולה אני מעביר מידית מערוץ השירים לרדיו הרגיל לשמוע חדשות. מודה שאת זה אני לרוב לא רוצה לפספס.

מדוע, מדוע אנחנו צרכני חדשות כל כך גדולים? חייבים לדעת כל מה שזז, מינימום אנחנו מנהלים את המדינה ואם יהיה איזה פרט שלא נדע על הבוקר או בכלל במשך היום – הלך על העולם, שה' ישמור.

צוללים למחקרים

תראו את המחקר של פרופ' מרי מקנאוטון קאסיל מאוניברסיטת טקסס. היא חקרה ובדקה ש-75% מהאנשים בודקים את הטלפון הסלולרי שלהם רגע לפני שהם הולכים לישון, ומיד כשהם מתעוררים בבוקר. איגוד הפסיכולוגים האמריקאי ערך סקר רחב היקף שבו 50% מהאמריקאים הודו שצריכת חדשות גורמת להם תחושת לחץ, חרדה ותשישות ופוגעת באיכות השינה שלהם. אחד מכל עשרה אמריקאים מציץ בסלולרי שלו אחת לשעה, ו-20% מהם מדווחים שהם נמצאים ברשתות החברתיות באופן תמידי וחשופים לכותרות העדכניות ביותר.

75% מהאנשים בודקים את הטלפון הסלולרי שלהם רגע לפני שהם הולכים לישון (יהב גמליאל/פלאש 90)

אנחנו צורכים חדשות כמו חמצן. מרפרשים כל רגע את האתר לראות עם נכנס מבזק חדש. או כמו שאמר פעם תושב ירושלים לילד קטן "בו נזדרז להגיע הביתה, נשמע חדשות ברדיו, מי יודע, אולי פרצה מלחמה".

חוקרים מאוניברסיטה שבממלכה המאוחדת מצאו שכשאנשים צפו במקבץ חדשות רעות הם חוו רגשות שליליים יותר מאשר כשצפו במקבצי חדשות ניטרליים או חיוביים. לדוגמא: אם תסתכלו על הכותרת הראשית ב'כיכר' ותראו של"ע ילד נהרג בתאונת אופנוע, אתם תרגישו כאב הרב יותר גדול מאשר אם תקראו כתבה משעשעת שלי על דברים שרק חרדים מבינים – ותצחקו ממנה. כתבות על כאב מכאיבים לנו הרבה יותר מכתבות משמחות.

למה אנחנו רוצים לדעת הכל?

התחושה הזאת של להיות 'מחובר', לדעת הכל על כולם ותמיד, זה תחושה שקשה לתאר. אולי בגלל שאנשים חושבים שידע זה כח, לכן חשוב להם לדעת כמה שיותר.

תחושה נוספת היא שאתה צורך חדשות אתה חלק ממשהו גדול ממך.

וגם: הרצון הפנימי ל'נייעס' על דברים. להתפלפל, לסייג, להוכיח ולהעמיק גורם לאנשים לצרוך חדשות עוד ועוד.

אוקיי, אנחנו יודעים שאנחנו צורכים חדשות בהגזמה. מה עושים?

איך מפחיתים בחדשות?

קביעת עיתים לחדשות

בדקו עם עצמכם כמה החדשות באמת עוזרות לחיים בחיים. בידע ובעשייה. אם חדשות לא באמת עוזרות לכם בחיי היום-יום, הנמיכו מינונים. קבעו שעה שבה אתם נכנסים לאינטרנט וצורכים חדשות והגבילו את ההתראות לנייד.

כתבות שיביאו לכם עניין

חפשו את האתר שיביא לכם כתבות עומק ולאו דווקא כותרת חצי מסולפת. העדיפו לחקור ולדרוש מאשר להתעדכן על סמך הודעה קצרה במבזק.

קבעו שעה שבה אתם נכנסים לאינטרנט וצורכים חדשות והגבילו את ההתראות לנייד (שאטרסטוק)

עשו בדיקה

נסו לבדוק מה קורה אם תתעדכנו בחדשות שהפכו לקצת ישנות. איך אתם מרגישים אם זה. אם זה עושה לכם טוב - המשיכו כך ותנו לעצמכם את החופש מחדשות און ליין. אז הייתה רעידת אדמה באוגנדה ושמעת על זה רק אחרי שבוע, נו ואתה חי?! איזה יופי, יחי החופש והשחרור מחדשות און ליין ללא טעם.

אינני אומר שאין טעם לא להיות מעודכן בכלל ולהיות 'מופרש', זה בסדר ואף טוב לדעת מה קורה, אבל מה שבטוח שהמינון יכול להיות נמוך הרבה יותר.

מה אתם אומרים?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר