חשיפת 'כיכר'

"פצצה שתחבל בשלום": סערה מאישור 'השכונה החרדית'

התוכנית להקמת שכונה חרדית בעטרות מעוררת זעם באירופה, בשל השלכתה על מו"מ עתידי בין ישראל לרשות הפלסטינית • כעת מעריכים בירושלים: יידרש אישור מצד ממשל ארה"ב (ארץ, מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מתחם השכונה החדשה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עיריית ירושלים אישרה היום (רביעי) הקמת שכונה חדשה בעטרות לציבור החרדי, בשטח של 1,243 דונם, כך נחשף לראשונה ב'כיכר השבת'. על פי התכנון, שכונת המגורים החדשה תכיל אלפי יחידות דיור, שטח למלונאות, שטחים למבני ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים ושטחי תעסוקה ומסחר.

הבנייה המתוכננת בצפון ירושלים שנויה במחלוקת, וגורמים מדיניים בירושלים מעריכים כי יהיה צורך בהסכמה מדינית של הממשל האמריקני, כדי להמשיך את הליך אישור התוכנית, בשל הסמיכות לשכונה הערבית כפר עקב, ששייכת לירושלים מבחינה מוניציפלית אך נמצאת מעבר לגדר ההפרדה.

נציג האיחוד האירופי באזור, סוון קון פון בורגסדורף, תקף את היוזמה וכינה אותה "מכשול לשלום": "ההתנחלויות הישראליות מהוות הפרה ברורה של החוק הבינלאומי ומהוות מכשול מרכזי לשלום צודק, אחרון ומקיף בין ישראלים לפלסטינים. פעולות כאלה מערערות את הצעדים לקראת שלום בר קיימא בין הצדדים ומעוררות מתחים בשטח".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', השכונה תוקם על שדה התעופה הנטוש בעטרות, על שטח בגודל 1,243 דונם. לצד הדירות הוקצו שטחים למסחר, מלונאות ומבני ציבור. מדובר באחת מעתודות הקרקע החשובות במטרופולין ירושלים - אזור שדה התעופה הנטוש בעטרות. לפי "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית הקודם, דונלד טראמפ, האזור היה בכלל עתיד להפוך למרכז תיירות פלסטיני.

יש לציין כי הקמת השכונה אושרה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של עיריית ירושלים, אחד מהשלבים הראשונים בתהליך הקמת שכונה.

"עבדנו קשה לשרטט את תוואי השכונה, לדאוג לצרכים של הציבור החרדי ולוודא שהתוכניות יתאימו למגזר החרדי, הן בסוכות והן בדירות גדולות ושטחי ציבור שיתאימו למגזר החרדי. אני מודה לראש העיר וכל הצוות המקצועי על העבודה הקשה. מדובר ביום היסטורי בירושלים", אמר מ"מ ראש העיר ויו"ר הוועדה לתכנון ובניה, אליעזר ראוכברגר.

לאחר אישור התכנית בוועדה המקומית עברו התכניות לוועדה המחוזית. עם אישור התכנית ההיסטורית בוועדה המקומית פרצו חברי המועצה החרדיים במחיאות כפיים יחד עם ראש העיר.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: "זהו יום היסטורי לירושלים. לפני חצי יובל שנים הוקמה השכונה החרדית 'רמת שלמה', ומאז לא הוקמה שכונה של ממש למגזר החרדי. אני שמח ונרגש לעמוד היום מול הציבור החרדי ולומר לו: קיימתי את מה שהבטחתי. לא רק בגלל שאני חתום על כך בהסכמים הקואליציוניים, אלא משום שזו חובתי המוסרית והערכית עבור המגזר החרדי המהווה חלק ניכר ומשמעותי מהעיר ירושלים, ומגיע לו לא פחות ממה שמגיע למגזרים אחרים".

בעקבות הדברים, מ'שלום עכשיו' נמסר: "שר השיכון הטיל פצצה מדינית, בלי כל דיון ציבורי או אפילו בממשלה. זוהי תכנית המחבלת בסיכוי לשלום על בסיס שתי מדינות לשני עמים. השכונה המתוכננת מקשה על האפשרות להקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים. התכנית היא לא גזירת גורל ולא 'ירושה' מממשלות קודמות. עדיין אפשר לעצור אותה ולא להביא אותה לאישור של הוועדה המחוזית בעוד שבוע וחצי. אם התכנית לא תוסר מסדר היום, המכה הקשה הזאת לשלום תירשם לדיראון עולם על שם חברות הקואליציה מרצ, יש עתיד והעבודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר