מאותת לישראל

בכיר בארה"ב: "יש תקיפה מוכנה לאיראן"

מפקד פיקוד המרכז בצבא האמריקני ציין כי אילו שיחות הגרעין לא יצליחו, ארה"ב מוכנה לפעולה צבאית • בסוכנות לאנרגיה אטומית מזהירים: "עוד מעט לא נוכל לפקח" (ביטחוני)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אחד ממתקני הגרעין באיראן (צילום: לווין)

בשבוע הבא תתכנסנה בווינה בירת אוסטריה מעצמות העולם מצד אחד, ואיראן מצד שני, לשוב למו"מ על הסכמי הגרעין, שבוטלו ע"י נשיא ארה"ב הקודם דונלד טראמפ. בירושלים לוחצים את וושינגטון שלא לחתום על הסכם עם טהרן, ומודיעים פומבית כי "ישראל לא תהיה מחויבת לאף הסכם", כרמז עבה לכך שאם ישראל תחוש צורך בתקיפה צבאית - היא אכן תבצע.

בשני ריאיונות שפורסמו במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) בארה"ב, נראה כי האמריקנים נותנים רוח גבית אפשרית למבצע תקיפה באיראן. "אם איראן תבחר שלא לחזור להסכם, אנו נאלץ לבחון אפשרויות אחרות - דיפלומטיות או לא. אם הם יהיו קרובים מדי לפצצת גרעין, לא נהיה מוכנים לעמוד מנגד", אמר שליח ארה"ב לאיראן, רוברט מאלי, בריאיון לרדיו NPR.

גם הגנרל קנת' מקנזי, מפקד פיקוד מרכז בצבא ארה"ב, אדם משמעותי בעשייה הביטחונית האמירקנית, השמיע דברים דומים בריאיון למגזין TIME ואף הודיע כי לארה"ב יש תוכנית תקיפה מסודרת באיראן, לשעת הצורך: "יש מגוון תוכניות שאפשר להוציא לפועל נגד איראן אם הערוצים הדיפלומטיים יכשלו, בהן אפשרות תקיפה צבאית אמריקנית".

אתמול אמר מנהל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כי השיחות שקיים בטהרן עם הממשל האיראני העלו חרס, והביע חשש: "אנחנו קרובים לנקודה שבה לא נוכל להבטיח את המשכיות המידע המגיע מהמתקנים האיראנים", אמר. "השיחות כשלעצמן היו חיוביות. הם הקשיבו לי", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר