אאא

אחד הדברים המועילים ביותר שפסיכולוג אמר לנו אי פעם, הוא שאסור להתייחס למחלות נפש בצורה שונה ממחלות גופניות - במיוחד כשמדובר בבושה. לא הייתם מלקים את עצמכם בגלל דלקת גרון שתקפה אתכם, היא הסבירה, אז למה אתם צריכים לעשות את זה כשאתם מתמודדים עם דיכאון, חרדה, הפרעת אכילה או כל הפרעה אחרת?

ובהמשך לכך, כדאי לאנשים שלא חשים בטוב רגשית לקחת יום חופש מהעבודה, למען בריאות נפשם, בדיוק כפי שהם היו לוקחים יום מחלה, אומרים המומחים. ד"ר מייגן מרקום, פסיכולוגית, אומרת: "ימי בריאות הנפש חשובים מכיוון שהנפש והרווחה הפסיכולוגית שלנו חיוניים לבריאות גופנית ולרווחה כללית". (שימו לב: אינכם צריכים אבחון פורמלי שיאשש מחלת נפש, כדי להיאבק נפשית; ימי בריאות הנפש מיועדים לכולם.)

כאשר אנו מזניחים את צרכי הבריאות המנטליים שלנו, היא מסבירה, יכולות להיות לכך השלכות ישירות וחמורות. "כשאנו נותנים עדיפות לבריאות הנפשית שלנו ולוקחים מדי פעם יום חופש לטעינה מחדש, זה יכול לשפר את התפקוד החיסוני שלנו, להגביר את רמות האנרגיה ואת מצב הרוח שלנו. העולם הוא מקום עמוס ומלחיץ ולכן זה אך הגיוני להכיר במשמעות שיש לבריאות הנפשית שלנו".

ובכל זאת, כשחשבנו לקחת ימי בריאות נפשית בעבר, לעתים קרובות נכנסו לראשנו מחשבות ושכנועים עצמיים שאנו מטופשים או דרמטיים מדי. ובכן, לא כך הדבר, אומרת ד"ר מרקום. "לפעמים אנשים עלולים להרגיש אשמה או שנטילת ברייק מהעבודה למען בריאות הנפש מהווה סימן לחולשה. סוג זה של חשיבה מנציח סטיגמה בעייתית. אם אתם יכולים להפיק תועלת מיום אחד שבו תתמקדו בשיפור הבריאות הנפשית שלכם ובהורדת מתח, לכו על זה בלי להסס".

כמובן, עבודות (ובוסים) מסוימים תומכים יותר בימי בריאות הנפש מאחרים וזו בהחלט זכות להיות במקום שבו ניתן לבקש יום חופש כדי לטפל בריאות נפשית. ובכל זאת, אם אתם מסוגלים לעשות זאת, היו ישירים ככל האפשר והודיעו ​​למנהל שלכם שתעריכו את ההתגייסות שלו לתת לכם יום להתרעננות. אנחנו די בטוחים שהוא יכבד את הכנות והפגיעות שלכם ויכיר בכך שעובדים שמחים ובריאים הם עובדים פרודוקטיביים. אם העבודה שלכם אינה מאפשרת לקיחת חופש, נסו להקדיש חלק מזמנכם מחוץ לשעות העבודה להשקעה בעצמכם ולא לביצוע רק משימות שאתם חייבים לסמן וי עליהן.

איך אתם צריכים לבלות את היום החופשי שלכם? ד"ר מרקום ממליצה, כמתבקש, לקבוע בו פעילויות שתומכות בבריאות הנפשית שלכם. "לדוגמה, צאו לטיול לבד או עם פרטנר שנעים לכם בחברתו, קבעו תור לעיסוי ובקיצור, עשו כל דבר אחר שעושה לכם טוב". האם יש דברים שאסור לעשות? ד"ר מרקום מייעצת להימנע משימוש ברשתות חברתיות, טיפול במיילים מהעבודה ועריכת שיחות מלחיצות.

זכרו: דאגה לבריאות הנפשית שלכם היא בדיוק כמו לדאוג לגוף הפיזי שלכם.