לאחר 36 שנה

שני כתבי אישום ברצח הנער ניסים שטרית

‏36 שנה אחרי הרצח: פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט כתב אישום נגד שני חשודים במעורבות ברצח הנער ניסים שטרית ז"ל. העבירה: רצח תוך כדי ביצוע עבירה (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אחד החשודים, בוידאו: ברוך שרביט מחובר בזום לבית המשפט (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

36 שנה אחרי הרצח: פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (שישי), לבית משפט המחוזי כתב אישום נגד שני חשודים במעורבות ברצח הנער ניסים שטרית ז"ל. העבירה: רצח תוך כדי ביצוע עבירה. כתב אישום אחד הוגש כנגד ברוך שרביט, שמו של הנאשם השני עדיין אסור בפרסום.

על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עורכות הדין גאולה כהן ושירה נתן, הנאשמים שותפים לרציחתו של ניסים שטרית ז"ל, כחלק מפעילותן "משמרות הצניעות" מטעם קהילת "שובו בנים" בראשה עומד הרב אליעזר ברלנד. כתבי האישום מתארים כי שטרית ז"ל נחטף והותקף על ידי אנשי "משמרות הצניעות" מספר חודשים טרם מותו, בשל חשדם כי הוא מקיים מפגשים עם בחורות, דבר המנוגד לנורמות הדתיות בהן החזיקו אנשי הקהילה".

דובר חסידות שובו בנים, יעקב בן ניסן (חיים גולדברג, כיכר השבת)

בכתב האישום נאמר, כי "במועד שאינו ידוע - הורו הרב ברלנד וצוקר לנאשמים לגרום לשטרית "לחזור בתשובה" ולחדול מלהיפגש עם נשים. בעקבות זאת הוחלט לחטוף את המנוח, לאיים עליו ולהכות אותו ובכך לגרום לו לחדול מלהיפגש עם נשים. חסידה לשעבר בשובו בנים פיתתה את שטרית להגיע אליה הביתה. כשהגיע לדירה - התנפלו הנאשמים שאחד מהם עטה כובע גרב על שטרית והפילו אותו ארצה. הם הכו אותו בחלקי גוף שונים, כך שהיה מרותק לרצפה ולא הצליח להיחלץ".

"בשלב מסוים שני הנאשמים אומרים לשטרית ז"ל להיות בשקט כדי לא לעורר את חשדם של השכנים בבניין. הם מעלים אותו על הרכב ונוסעים ליער אשתאול סמוך לקבר דן בן יעקב. שם הם ממשיכים להכות אותו "ביודעם כי קיימת אפשרות שהמנוח ימות כתוצאה מהכות", נכתב בכתב האישום. בשלב מסוים מכריז אחד מהם כי שטרית מת. אחד מהם מביא כלי ברזל, הם חופרים בור וקוברים בו את המנוח".

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

עו"ד גאולה כהן, פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) (חיים גולדברג, כיכר השבת)

עורכות הדין גאולה כהן ושירה נתן מסרו: "כתבי האישום שהוגשו היום מבטאים את המאבק הנחוש וחסר הפשרות של רשויות האכיפה למיצוי הדין עם עבריינים גם שנים רבות לאחר ביצוע העבירות. כתבי האישום מתארים את מסכת המעשים החמורים שביצעו הנאשמים ואחרים אשר היו שותפים לרציחתו של ניסים שטרית ז"ל, השתתפו בחטיפתו בתרמית ובכוח והכו אותו, ללא רחמים, עד שמצא את מותו. מדובר באירוע אכזרי במיוחד אשר נועד לכפות את דרך חייהם של הנאשמים על המנוח ועל הציבור. במהלך החקירה נחקרו חשודים רבים שהתגבשו נגדם ראיות לעבירות חמורות של חטיפה, סחיטה באיומים ותקיפה שאילולא חלפה תקופת ההתיישנות היו מוגשים נגדם כתבי אישום. אנו משתתפים בצער המשפחה ומקווים כי חשיפת האמת תביא למזור כלשהו לבני משפחתו של ניסים שטרית ז"ל אשר ימשיכו לשאת את הכאב והצער".

עורכי הדין שלום בן שבת ורועי אטיאס שמייצגים את ברוך שרביט מסרו: "נלמד את חומר הראיות ונגיב בהתאם על פניו מדובר בכתב אישום שמוגש בניגוד להוראות הדין בדבר התיישנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר