פיגוע הדקירה בירושלים • צפו

הפצוע החרדי משחזר: "בא לרצוח אותי, נס חנוכה כפשוטו"

"זה היה ממש סמוך לשקיעה רציתי להספיק סעודה שלישית", תיאר אברהם אלמליח בן ה-20 את רגעי פיגוע הדקירה • על הלוחמים: "בלעדיהם לא הייתי חי" • על חקירתם: "זו בושה וחרפה" (חדשות ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אלמליח, שניצל היום בפיגוע (צילום: חיים גולדיטש Ynet | רגעי הפיגוע: דוברות המשטרה)

אברהם אלמליח, צעיר חרדי בן 20, הוא הנפגע בפיגוע הדקירה שאירע היום (שבת) סמוך לשער שכם בירושלים. "חזרתי מתפילת מנחה בכותל, זה היה ממש סמוך לשקיעה, רציתי להספיק סעודה שלישית ואמרתי, אלך דרך שער שכם", שחזר הערב בשיחה עם אתר Ynet.

"ירדתי אל הכביש ולא שמתי לב שפתאום רדף אחריי מחבל. הוא בא לרצוח אותי ונתן לי מכות בחזה, בגב, בראש, בהרבה מקומות. לפי הרופאים עוד סנטימטר אחד וזה היה פוגע בעורק הראשי. הייתי בהכרה מלאה עד עכשיו ובלי עין הרע, היה נס גדול ברוך השם. נס חנוכה פשוטו כמשמעו".

הפיגוע כזכור, אירע היום אחר הצהריים, סמוך לצאת השבת. אלמליח שעשה את דרכו לתפילה בכותל המערבי נדקר בסמוך לשער שכם שבמזרח ירושלים והוא פונה מהזירה לבית החולים 'שערי צדק' כשמצבו מוגדר קשה אך יציב.

לוחמי משמר הגבול ירו במחבל ומותו נקבע במקום. סמוך לזירת הפיגוע התפתחו עימותים קשים וכוחות המשטרה השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.

אלמליח הערב התייחס אל לוחמי מג"ב שנטרלו את המחבל - צעד שעורר ביקורת בקרב גורמי שמאל קיצונים. "הם הצילו אותי. בלעדיהם לא הייתי כאן היום", אמר. "חייל מכוחותינו קלט שאני נאבק בערבי באמצע הכביש. הוא בא להפריד ואז המחבל הרשע, הרוצח, ניסה לדקור. ואז הרגו אותו ברוך השם". בהתייחס לחקירת הלוחמים, אמר הניצול: "בן אדם בא להציל ועל מה חוקרים? זו בושה וחרפה".

הלוחמים נחקרים בשל העובדה שהירי לעבר המחבל בוצע בזמן שהמחבל שכב על הקרקע. עם זאת, מתיעוד שפרסמה המשטרה עולה כי הם פעלו לכאורה כפי המצופה מהם.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, גיבה את הלוחמים ואמר: "הלוחם והלוחמת פעלו באופן מהיר ונחוש מאוד, כמצופה משוטרי ישראל, אל מול מחבל שניסה לרצוח אזרח ישראלי. אני מבקש למסור להם את מלוא הגיבוי. כך היה מצופה מלוחמינו לפעול וכך הם פעלו. אסור לנו לאפשר לעיר הבירה שלנו להפוך למוקד של טרור".

אלמליח הוסיף כי למרות שמרגיש בסדר, כנראה לא ימצא את עצמו שוב צועד דרך שער שכם. "אחרי טראומה כזאת, אין סיבה לחזור על זה שוב", אמר.

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר