הותר לפרסום

זה הנהג שנחשד בהבאת שטרית לזירת הרצח

שמות המעורבים בפרשיית הרצח וההיעלמות בירושלים לפני 36 שנה ממשיכים להיחשף • הותר לפרסום שמו של חסיד נוסף, החשוד בהבאת ניסים שטרית לזירה שבה נרצח (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אברהם צורי גטר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שמו של חשוד נוסף בפרשת הרצח וההיעלמות של הנער ניסים שטרית ז"ל בירושלים, לפני שלושים ושש שנים, הותר לפרסום השבוע, עם הגשת כתבי האישום כנגד שני החשודים המרכזיים.

אברהם צורי גטר הוא אחד החשודים במעורבות ברצח. לפי החשד הוא היה הנהג שהסיע את שטרית לקבר דן בן יעקב, שבו נרצח במכות קשות בידי אנשי 'משמרת הצניעות' של שובו בנים, זאבי ושרביט.

לטענת גטר, בחקירתו במשטרה, הוא לא היה נוכח ברצח עצמו נותר ברכב. בשבוע שעבר שוחרר גטר לביתו לאחר שעל העבירות שעליהן התבססה התשתית הראייתית נגדו חלה התיישנות.

עורכי הדין אריאל הרמן ודוד הלוי מסרו בתגובה: "הפרקליטות בחנה את התיק ומצאה כי אין כל תשתית ראייתית להעמדת מרשנו לדין ולהערכתנו התיק בעניינו צפוי להיסגר סופית בימים הקרובים".

כזכור, אתמול הותר לפרסום כי בנימין זאבי, בנו של השר המנוח רחבעם (גנדי) זאבי ז"ל, הוא אחד הנאשמים ברצח הנער ניסים שטרית ז"ל. במהלך חקירתו משטרה, הוא שתק ולא שיתף פעולה.

ביום שישי הוגשו כתבי אישום כנגד ברוך שרביט, ששמו הותר לפרסום מספר ימים קודם לכן, ובנימין זאבי, בגין רצח הנער ניסים שטרית. בכתב האישום מפורט כי ניסים שטרית נחשד בשנת 1985 על ידי אנשים בקהילת "שובו בנים" כי שמקיים נפגשים אסורים בניגוד לנורמות הדתיות של הקהילה, כאשר צביקה צוקר, חתנו של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג הקהילה, ריכז את הפעילות בעניין אנשים שסטו מהנורמות וחרגו מאורחות הצניעות.

לפי כתב האישום, בחודשים האחרונים של שנת 1985, הם החליטו לפתות אותו להגיע לדירה. כאשר הגיע לשם, שרביט התנפל עליו, ויחד עם שניים נוספים הפילו אותו לארץ. זאבי, עמד מעליהם, בצמוד לשטרית, והבטיח שהוא לא יוכל לחמוק מהמכות שהפליאו בו. שרביט והאחרים הכו את שטרית בחלקי גוף שונים ולא הצליח להיחלץ ממכותיהם.

"בשלב זה, הורו הנאשם (זאבי. ח"ג) ושרביט למנוח להיות בשקט פן יעורר את חשדם של השכנים בבניין, והשניים הוציאו אותו מהדירה והכניסו אותו בעל כורחו אל הרכב בו המתין חשוד נוסף, בסמוך לדירה".

ברכב, כך לפי כתב האישום, נהג חשוד נוסף ובמושב האחורי ישבו זאבי, שטרית - כשראשו מורכן מטה ושרביט. זאבי הנחה את הנהג לנסוע ליער אשתאול בסמוך לקבר דן בן יעקב. כאשר הגיעו לעומק היער והבחינו באנשים נוספים אשר המתינו להם, שזהותם אינה ידועה, הנחה זאבי את הנהג לעצור את הרכב.

זאבי ושרביט משכו את שטרית בכח מהרכב, והורידו אותו ליער כדי להמשיך ולממש את הקשר. עם הוצאתו מהרכב, שטרית נשך את שרביט בצווארו. שרביט, היכה בידיו את שטרית מספר מכות, וכל הנוכחים החלו להכות את שטרית בידיהם במכות חזקות בגופו ובאגרופים בפניו ובפלג גופו העליון, מכות אשר נמשכו מספר דקות, ביודעם כי קיימת אפשרות שהמנוח ימות כתוצאה מהמכות.

לאחר מספר דקות בהן הוכה שטרית באופן נמרץ בראשו ובגופו, הכריז אחד התוקפים כי שטרית מת. זאבי, שרביט והנוספים, איתרו בור ביער, אחד מהם הביא מהרכב כלי ברזל, בו השתמשו כדי להעמיק את הבור, וכולם קברו בו את המנוח וכיסוהו באדמה. לאחר קבורתו, זאבי ושרביט נכנסו לרכב והנהג הסיע אותם לירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר