האומיקרון משתולל בעולם

מספר שיא של מאומתי קורונה בארה"ב: 1.35 מיליון ביממה

מיליונים רבים ברחבי העולם נדבקים בזן האומיקרון • התחלואה אמנם קלה יחסית לזנים קודמים, אבל עדיין ישנו החשש כי המספרים הגדולים יכבידו על מערכות הבריאות - ויביאו לקריסתן (קורונה, בעולם)

ניו יורק (צילום: שאטרסטוק)

זן האומיקרון המדבק משתולל בעולם כולו עם מליוני נדבקים מאומתים מידי יום. היום (שלישי) נקבע שיא חדש בארה"ב עם 1.35 מיליון מאומתים ביממה אחת. כשההערכה שהמספרים האמתיים גדולים הרבה יותר לנוכח העובדה שרבים א-סימפטומטיים. יצוין, שחלק מהמדינות בארה"ב אינן מדווחות על נדבקים בסופי השבוע והדיווח אתמול כולל אצלן מספרים של כל סוף השבוע ביחד.

בבתי החולים בארה"ב מאושפזים מספר שיא של חולים - 163.604. מדובר בשבירת השיא מינואר שנה שעברה אז היו כ-4000 חולים מאושפזים פחות.

גם בארה"ב ישנו זינוק אדיר במקדם ההדבקה ומספר חולי הקורונה המאושפזים הכפיל את עצמו תוך שלשוה שבועות. גם התמותה עלתה והיא עומדת כיום על כ-1700 חולים בממוצע ביממה לעומת כ-1400 טרם ההתפרצות.

האומיקרון אמנם גורם למחלה קלה יותר מהזנים הקודמים של הנגיף אך עדיין ישנו חשש כי המספרים הגדולים יכבידו על מערכות הבריאות האמריקניות ובכלל על השוק האמריקני שמתמודד עם בידודים רבים שפוגעים בתחבורה הציבורית ובמערכת החינוך.

גם הסינים מתמודדים עם הנגיף, כרגיל עם סגרי ענק. כ-20 מיליון מתושבי סין נמצאים בבידוד כשהיום הוכרז בידוד על העיר אניאנג בה מתגוררים כ-5.5 מיליון בני אדם. גם בעיר שיאן ובערים יוז'ו וטיאנג'ין יש סגר כבר כמה ימים והסינים מנסים לעצור את ההתפרצות בעודה "קטנה".

בינתיים בעולם ישנן מדינות שבאופן רשמי מכירות באומיקרון כזן חלש ומאפשרים לעובדים לשוב לעבודה אפילו כשהם חיוביים. בריטניה, שווייץ, ספרד ובלגיה קיצרו משמעותית את תקופות הבידוד הנדרשות מעובדים חיוניים, והקלו את התנאים שבהם מותר להם לשוב לעבוד. צ'כיה הודיעה אתמול כי עובדים חיוניים, בהם מורים, אנשי רווחה ורופאים, יכולים להמשיך לעבוד אפילו אחרי שאומתו לנגיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר