בשל האומיקרון

מנכ"ל משרד הבריאות בהנחיות חדשות לביה"ח

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, פנה במכתב למנהלי בתי החולים, עם הנחיות פעולה ואשפוז, שאמורות לסייע לצמצום הדבקות בתוך מערכת הבריאות (עדכוני קורונה)

פרופ' נחמן אש (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש פנה למנהלי בתי החולים, במכתב עם הנחיות שאמורות לסייע לצמצום הדבקות בתוך מערכת הבריאות.

"גל תחלואת הקורונה הנוכחי מציב בפנינו אתגרים משמעותיים הקשורים בקצב עליית התחלואה, בעומס התחלואה בקהילה, בכשירות הצוות וחסינותו ובהשלכות לגבי תחלואת ילדים. משלב של תחלואה שמורכבת בעיקרה מווריאנט האומיקרון ובמידה מסוימת כתוצאה מווריאנט דלתא יחד עם תחלואת חורף עונתית מאתגרת את מערכת האשפוז", כתב אש.

"בעקבות העלייה התלולה שאנו רואים בימים אחרונים במספרי החולים בשלCOVID-19 לרבות אנשי צוות וקצב העלייה במאושפזים במצב קשה, להלן הנחיות שייעודן הגברת יכולת ההתמודדות עם עליה זו וצמצום תחלואת הצוותים, המסכנת באופן משמעותי את יכולות הטיפול שלנו בגל התחלואה ובפעילות השגרה" כתב הפרויקטור.

אלו ההנחיות הכלליות שהציע פרופ' אש:

1. יש להקפיד הקפדה יתרה על מניעת התקהלויות או מפגשים לא חיוניים של אנשי צוות בבית החולים, כולל בחדרי צוות ולהעביר מפגשים אלו לסביבה הווירטואלית ככל שניתן.

2. במקרה של חשיפת איש צוות לחולה קורונה יש לפעול בהתאם למסמך ההנחיות שפורסם ב-5 בינואר 2022, הנחיות ייעודיות לעובדי בריאות לאחר חשיפה לחולי קורונה.

ואלו הנחיות האשפוז:

1. יש לדגום כל מטופל (מבוגר וילד) בכניסתו למלר"ד – בדיקת אנטיגן, ובכל מקרה להקפיד על כללי הריחוק ושימוש במסיכות.

2. לכל מתאשפז בבית החולים או מטופל אשר מתקבל לפרוצדורה אמבולטורית או לאשפוז יום – יש לבצע בדיקת PCR או להתבסס על בדיקה שבוצעה ב-72 שעות האחרונות.

3. ככל שמתאפשר מבחינת כ"א, יש לדאוג לזמינות מעבדת קורונה במשך כל שעות היממה 7 ימים בשבוע.

4. יש להגביל כניסת מבקרים לבית החולים ולאפשר מבקר אחד בלבד לכל מטופל מאושפז.

בנוגע לאשפוז ילדים:

1. יש לוודא כי המלר"ד הביולוגי יכול להכיל את מספר הילדים הגבוה הצפוי בגל התחלואה הנוכחי.

2. יש להיערך לאשפוז ילדים עם COVID-19 בסביבה הולמת וראויה המותאמת לאשפוז ילדים. אין לכלול חניונים או מקומות ארעיים כמקומות אשפוז לילדים.

מעבר לדברים הללו, חשוב להקפיד על כלל הנהלים וההתנהגות הנדרשת בעת הזאת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר