צפו בתיעוד

וציוויתי את ברכתי: נס השמיטה של אדירים

מרחבים עצומים של שטחים מושבתים בעקבות השמיטה, התמלאו פתאום בדרך נס ביבול ירוק ומרהיב בלי מגע יד אדם. החקלאי ששבת: "אנו מרגישים את יד השם" (חדשות חרדים)

(צילום: ארגון איילת השחר)

מרחבים עצומים של שטחים מושבתים בעקבות השמיטה באזור הגלבוע, התמלאו פתאום בדרך נס ביבול ירוק ומרהיב בלי מגע יד אדם.

"את שמעון קדוש ממושב אדירים, אנחנו מכירים עוד משמיטה קודמת", מספר הרב רפאל קרסניצקי מנהל מחלקת שביעית באיילת השחר, "בשכנוע אחד האברכים הוא קיבל על עצמו לשמור את ההלכות, אך למרבה הצער בשל סיבות שונות הוא סיים את השמיטה בהפסדים גדולים. בסוף השמיטה הוא התבטא באוזניי שהדבר הכי טוב שיצא לי מהשמיטה זו החברותא מאיילת השחר... ומאז הוא בחברותא כבר שבע שנים כל שבוע לומד בהתמדה ומתחזק".

"האמת היא שלקראת השמיטה הזו די חששתי מהתגובה שלו, אבל למרבה ההפתעה בכנס שמיטה שערכנו במושב בשיתוף עם קרן השביעית, שמעון שכבר מגדל קרוב ל-2000 דונם היה מהראשונים שחתם על השבתת השדה. מה ששבע שנים בחברותא יכולים לעשות לבן אדם".

והנה בשבוע שעבר אירע דבר מדהים. לפני כשנה היתה הצפה של ניקוז שהזיקה את הגידולים והרסו את שדותיו של שמעון. הוא תבע את המושב ואת המועצה האזורית וזכה בתביעה, אלא שאת התשלום הם שילמו לו במתן זכות ל... עיבוד 100 דונם קרקעות של המושב. מבחינתו מדובר בהפסד כפול, כאשר שנת השמיטה בפתח והוא ממילא לא מעבד שדות בשמיטה. לפחות, כך חשב לו שמעון, עם ישראל קיבל עוד מאה דונם מושבתים בשמיטה.

ואז אירע הנס שחזר והמחיש את משמעות "וציוויתי את ברכתי". לגודל ההפתעה, כמעט כל השדות שהושבתו והוברו, גדלו וצמחו ונצבעו בצבע ירוק מרנין, כאילו נזרעו כרגיל. כעת, על פי כל ההקפדות ההלכתיות, אוצר בית דין יקצור את החיטה לפני הגעתה לשליש גידול ולפני השתבלות עבור מאכל בהמה, ושמעון יקבל את תשלום ראוי ומכובד על העבודה והשכרת הכלים כפי כללי ההלכה.

וזה עוד לא הכל. גם בשטח של הבצל אותו מגדל שמעון, נשארו הרבה בצלים שלא הספיקו לקטוף לפני שמיטה והושארו בשטח וכולם התחילו להשריש מחדש, וגם הם ייקטף על ידי אוצר בית דין.

במושב אדירים ובסביבה כולה ישנה תחושה של התעלות מיוחדת מאז אירע הנס. "כולם מרגישים", מספר שמעון, "את יד השם והברכה המיוחדת של שמירת השמיטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר