מקרה ראשון בעולם

תיעוד נדיר: כש'בז' גדול אוכל את ה'בז' הקטן

לראשונה בארץ וככל הידוע גם בעולם, נצפה בז גדול רב עם בז קטן, ובאמצע המריבה תועד מקרה של קנבליזם - כאשר המבוגר התחיל לאכול באכזריות את הקטן • תיעוד (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
הבז הגדול על הבז הקטן (צילום: עזרא חדד, רשות הטבע והגנים)

מקרה ראשון בארץ בוודאי וככל הנראה גם בעולם של קניבלזים ב'בזים', תועד אתמול (ראשון) באיזור בית גוברין, על ידי פקח רשות הטבע והגנים עזרא חדד.

חדד סיפר: "במהלך סיור בגבעות מזרח בית גוברין בשמורת הטבע גבעת את, לפתע ראיתי 2 בזים מצויים זכרים כשהם רבים על הקרקע בתוך הצמחייה".

"בהתחלה", הוסיף חדד, "רק הסתכלתי ולא תיעדתי עד שראיתי כי הזכר הבוגר ממש הורג את הזכר הצעיר. הם היו במקום שקשה לתעד, כשהתקרבתי ראיתי כי רגליו של הבז הבוגר נעוצות בבז הזכר הצעיר".

"ואז", סיפר חדד, "התחלתי לתעד כשהבז הזכר הבוגר אוכל את הבז הזכר הצעיר, הוא ממש לא ויתר גם כשהתקרבתי הוא מידי פעם דילג במעוף כשהבז הצעיר תפוס בטפרים שלו, זאת פעם ראשונה שאני רואה תופעה כזאת אצל בזים בכל שנותיי".

"קניבליזים אצל עופות מוכרת יותר במשפחת הניציים שהיא המשפחה הגדולה בעופות הדורסים, למיטב ידיעתי לא תועד דבר כזה אצל בזים. אנחנו מכירים תופעת קניבלזים בבני אדם, עכבישים עופות אך בבזים זהו מקרה ראשון ואכזרי מאוד שהסתיים במוות מתועד", הוסיף חדד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר