זינוק דרמטי

פי 40 בתוך שבועיים: עלייה במספר המתים מקורונה בישראל

במשרד הבריאות מדווחים על זינוק מספר המתים מקורונה בארץ, והוא גבוה פי 40 ממספר המתים מהנגיף רק לפני כשבועיים • המספרים המלאים ותגובת משרד הבריאות (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
מחלקת הקורונה בבית החולים שערי צדק (צילום: Photo by Yonatan Sindel/Flash90)

בשל תקלה טכנית ב'דשבורד' של משרד הבריאות, לא ניתן לראות את מספר המתים המעודכן, אולם במשרד הבריאות מעדכנים היום (שלישי) כי מספר המתים זינק בימים האחרונים, ועומד על כ-35-40 מתים ליממה.

משרד הבריאות פרסם את הנתונים בתמונת המצב היומית שמפרסם מרכז השליטה הלאומי למאבק בקורונה, וכתב כי "מספר המתים היומי אתמול היה יותר מ-40, פי 40 לעומת המספר לפני שבועיים".

בנתוני לוח הבקרה של משרד הבריאות דווח על כ-20 נפטרים ליום, אולם במשרד הבריאות טוענים כי המספר האמתי הוא כמעט כפול, אך הנתונים לא עודכנו משום שבחלק מהמקרים לא הונפקה תעודת פטירה, או לא התבצע הליך התיקוף.

בימים האחרונים שורר עומס קיצוני במאגרי המידע של משרד הבריאות, ולכן הנתונים לא מתפרסמים על בסיס קבוע, אך ממידע שעולה מבתי החולים, ניכר כי מחלקות הקורונה עמוסות.

ממשרד הבריאות נמסר ש"אנחנו נמצאים בשיאו של הגל כאשר סבירות ההידבקות היא הגבוהה ביותר. על כן, מומלץ לאוכלוסיית הסיכון והמבוגרים להימנע ממגעים מיותרים עד שוך הגל, הצפוי בקרוב. נזכיר שבשבוע הבא צפוי שינוי במתווה הבידוד לילדים במסגרות החינוך - על מנת להחזירם לשגרה פדגוגית. מוערך כי הגברת המגעים במסגרת בתי הספר תגביר את התחלואה בקבוצות גיל אלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר