"כן ירבה וכן יפרוץ"

"על כל 'הותר לפרסום' – אנחנו מפרסמות חיים חדשים"

המיילדת הוותיקה מצהירה: "דווקא בתקופה הזאת תחושת השליחות מרגשת כפליים" • היוזמה המרגשת של היולדות למענם של החטופים והטיפ החשוב ביותר על מנת לבוא מוכנה הכי שאפשר ללידה (נשים. לידה).

חיים חדשים בעולם- מזל טוב! (צילום: יח"צ)

12,108. זה מספר הלידות שהתרחשו בשנת 2023 במרכז הרפואי מעיני הישועה. המספר הענק הזה, בכל קנה מידה, מעיד כשניים עשר אלף עדים שנשים מעדיפות את המרכז הרפואי מעיניי הישועה כמקום שידאג להם לחוויית הילדה המושלמת ביותר.

רחלי לנגפלד מיילדת במעייני הישועה כעשור. כמי שחוותה הרבה וראתה כמעט הכל, בקשנו להבין ממנה איך היא רואה את התקופה האחרונה בעיניה, מדוע נשים רבות בוחרות להגיע ללדת דווקא כאן, ואיזה מסר יש לה לנשים לקראת לידה.

"אם נסתכל על השנה האחרונה, ולא דווקא על מתקופת המלחמה, הרי שרק הרמנו את הראש מהקורונה וחזרנו בהדרגה לעבודה הרגילה", מספרת לנגפלד, "העבודה בתוך חדר הלילה היא 'אי של שפיות' בתוך כל המציאות הקשה שאנחנו עוברים ביום יום. כל אחת שמגיעה לכאן לעבוד, עושה את זה מתוך תחושת שליחות עמוקה. אנחנו יוצרות חיים. על אחת כמה וכמה בתקופת המלחמה. אנחנו מרגישות את תחושת השליחות שלנו. ניסנו כמה שאפשר לתת ליולדות חוויות טובות. אנחנו ממשיכות כרגיל. על כל 'הותר לפרסום' אנחנו מותירים לפרסום נשמות חדשות לעולם, בנים בנות תואמים ושלישיות".

"נכון, יש את המלחמה ולכל אחת מאתנו יש מישהו שאנחנו מכירים שנפל, בן משפחה, קרוב או חברים, ובכל זאת, כולנו באים לעבודה בחיוך עם האמפטיה והרצון לעזור ליולדות. החיים ממשיכים ובמלוא הקיטור".

לנגפלד מציינת בהתרגשות: "אנחנו כאן עסוקים בקבלה ראשונית של הילוד. נושמים אתו את הנשימות הראשונות שלו, הרופא בודק אותו, אנחנו רוחצים אותו. אנחנו רואים את תחילת החיים במלוא מובן המילא. זה משהו שממלא את הנפש. כל תינוק שנולד, בטח בתקופה כזאת, זה משמח במיוחד".

הרשמי כעת ושרייני לעצמך מקום

האני מאמין – להגשים את החלום

"אני נמצאת שם בשביל היולדת, לעשות לה חוויה טובה", ממשיכה לנגפלד ומספרת על ה'אני מאמין' שלה בתפקיד, "לידה יכולה להיות קשה, מאתגרת, ארוכה וכואבת. ובכל זאת, אני רוצה שהיולדת תגיד לנו: 'וואו. הרגשתי שהייתן איתי, שהעצמתן אותי, שהאמנתן בי, שעשיתן כל מה שיכולתם שיכאב לי כמה שפחות".

"אנחנו כאן כדי להגישם לה את חלום הלידה שלה, מה שאני קוראת לזה 'לתפור לה את חליפת הלידה'. לתת לה את מה שמדויק עבורה".

"דווקא מהכוח הזה של הנשים, בשעה המסוגלת הזאת, דאגנו כבר בתחילת המלחמה להכניס לחדרי הלידה את תמונות הילדים החטופים. כל יולדת קיבלה עלון עם התמונות והשם של הילד עליה היא יכולה להגיד פרק תהילים. היה כאן חיבור ענק. הן התפללו על החיילים, החטופים והפצועים. נשים מכל המגזרים הגיעו ועשו את זה בדמעות". ובהתרגשות.

הרשמי כעת ושרייני לעצמך מקום

החמ"ל העוטף

"כמו כן, אנו מעניקים שירות מיוחד וללא עלות, לעיבוד חווית הלידה. אישה שמרגישה, לפני או אחרי לידה, שהיא צריכה לעבד את חווית הלידה שלה, אולי בגלל אירועי עבר כגון אובדן היריון או הליך קשה, או כי היא מרגישה שמדובר במשהו משמעותי מאוד בחייה, יכולה לבוא ולהתייעץ עם הצוות הרפואי שהוסמך לכך במיוחד. צוות המיילדות שלנו יודע להקשיב לאישה, להבין איתה את האתגרים ולסייע לה עד כמה שניתן לעבור את חווית הלידה בצורה הטובה ביותר".

"כבר ביום השני למלחמה הבנו שנהיה חייבים לתת מענה לנפש", ממשיכה לנגפלד ומספרת על פעילות המרכז הרפואי בזמן המלחמה, "ולכן הקמנו קו חם ייעודי שנועד לתת מענה ראשוני לפניות לעזרה. אומנם זה לא קשור ללידה, אך מדובר במיזם חשוב מאוד שנעשה כאן במקום וכדאי שידעו עליו. עובדי המערך גויסו למשימה. פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ומטפלים מאיישים את הקו החם ומעניקים תמיכה וסיוע ראשונים ובמקרה הצורך גם הכוונה לטיפולי המשך. כמובן, נשים שהינן לקראת או לאחר לידה שמרגישות שהן צריכות סיוע נפשי כלשהו, מוזמנות לפנות אלינו גם בקו החם".

"ככלל, כל אישה שבאה, ועל אחת כמה וכמה, אם מדובר באישה מאזור הדרום, אנו מקבלות אותה בחום ובאהבה ועושות את המיטב שחוויה אחת טובה באמת תהיה לה בכל התקופה המאתגרת הזאת שכולנו חוות, והיא על אחת כמה וכמה".

לסיום, חולקת לנגפלד את עצותיה מניסיונה העשיר: "אני ממליצה לעשות הכנה נפשית ומנטלית לתהליך הלידה. שאת מגיעה למיון שתפי אותנו מה חשוב. תדבררי את מה שאת רוצה. האם לידה בחושך או באור? כל אחת עם רצונות שונים ולכן כדאי להגיד לצוות מה שאת רוצה".

"והכי חשוב, תאמיני בעצמך שאת מסוגלת, שאת יכולה ואת תעברי את זה בהצלחה. תבואי עם בשמחה, עם הרבה כוחות, תסמכי על הצוות והקב"ה שהטוב ביותר עבורך יקרה. שיהיה במזל טוב".

הרשמי כעת ושרייני לעצמך מקום

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית