תתחדשי לך!

כך הצליחה מירי שניאורסון לצלוח את המשימה הקשה שהונחה לפתחה – לדבר עם נשים שאינן שומרות תורה ומצוות, על המצווה היסודית בחיי הבית היהודי, הטהרה * מעניין איך? (יהדות)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
הן ניצבו סדורות, יפות וגאות, בתוך ארגז לבן חגיגי שנשא את השם "SABON ". כבר כאשר פתחתי את האריזה, קרצו מולי ערכות ממותגות וממתיקות סוד. על האריזה הוטבעו בזהב המילים "התחדשות זה כל הסוד". ומתחת לתמונת עץ בעל גזע יציב וענפים פורחים ומלבלבים, הלבלוב המחודש של הבריאה והאדם.

טרם הגיעו אותן ערכות יפהפיות, מצאתי את עצמי חסרת אונים או נכון לומר אובדת עצות, לנוכח ה"מבצע" החדש של פעילי חב"ד במסגרתו היה עליי לפעול בעניין טהרת המשפחה. המבצע העשירי מבין עשרת המבצעים עליהם הכריז הרבי מליובאוויטש.

חשבתי לעצמי שלחלק נרות שבת עם פמוט אומנותי יפהפה במסגרת מבצע 'נש"ק' – נרות שבת קודש, או לחלק ספרים במסגרת מבצע 'בית מלא ספרים', זו משימה קלה ומהנה. אך לחלק ערכה המספרת את סוד המשפחה היהודית וחושפת את מנהגי ישראל היכולים לסייע לכל זוג להצמיח עץ נפלא של הזדמנות חדשה, היא משימה קצת יותר קשה. היא נוגעת לאינטימיות של הנשים אליהן אבוא.

התקשרתי ל"מפעילה" שלי, שכן בפעילי חב"ד עובדים בצורה מסודרת. "לאה'לה", אמרתי, "אני לא חושבת שאני מסוגלת לתת ערכה של טהרת המשפחה לחברותי החילוניות מזה עשרים שנה. הרי קיים בינינו הסכם שבשתיקה שאני לא מנסה להחזיר אותן בתשובה, אלא מראה להן את הפנים היפות של היהדות. הבחירה החופשית היא יסוד עיקרי בתורתנו הקדושה", ניסיתי להתחמק מהמטלה הקשה ואף הוספתי: "את יודעת, רובן בכלל גרושות או חיות בזוגיות ללא נישואין. אלו שלא, כבר עברו מזמן את גיל הבלות...".

היא שתקה רגע מעבר לקו והיה נדמה לי שהיא חושבת שאני בורחת מהמשימה. אבל כעבור מספר שניות שנדמו לי כנצח, הציעה שאמסור את המארזים היפים שכללו קרם ידיים, סבון גוף ועוד כל מיני פינוקים קטנים, ואילו את חוברת ההסבר המצורפת, אוציא ואתן לכל אחת, תוך שאני מסתפקת במשפט: "רק תקראי את זה בזמנך החופשי ואחר כך נדבר".

הרעיון היה גאוני וחסך ממני את המבוכה הכרוכה בשיחה ישירה על הנושא. אבל התגובות הצליחו להפתיע אפילו אותי. חברה אחת בשם רינה שמתגוררת בסביון, העלתה פוסט בנושא לדף הפייסבוק שלה. הפוסט גרר אחריו תגובות אוהדות ונזעמות יחד. היא סיפרה לחברותיה כי "דתייה נחמדה שמתעמלת איתי, נתנה לי ערכה בה גיליתי את היופי הטמון בסוד המסורת הזוגית היהודית".

חברה אחרת אמרה לי הבוקר בסטודיו, "תודה על ה'מתנה' שהבאת לי זה היה מענג ומפנק , אבל שיהיה ברור לך שלנושא אני לא מתחברת, זה מרגיש לי תמיד כאילו אומרים לי לא התרחצת מספיק..." חייכתי אליה טיפה מובסת ושאלתי "ואיך הכתבה שלי הייתה?" והיא ענתה בהתלהבות כיוצרת אומנות "אה? הצילומים של המקוואות בארץ יפים ממש ספא..."
חברות אחרות התקשרו, ביקשו מיוזמתן לשוחח אודות המצווה המהווה יסוד ובסיס לקיומו של העם היהודי, ורצו לדעת עוד על הנושא. המבוכה נעלמה אט. נראה לי שצלחתי את גם את המשימה הזאת. מי יודע כמה מהן תתחלנה לשמור על טהרת ביתן. הלוואי!

הכותבת היא בעלת "הבחירה שלי", מנחת אירועים, מרצה ושדרנית רדיו. לתגובות: Mirisch1@gmail.com

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית