במצב דומה? כנסו!

אשתי הייתה בורחת ממני, היום היא רודפת אחרי | כך קרה המהפך

היו לי חיים לא קלים בימי ילדותי ונעוריי. הוריי היו מאוד נוקשים איתי, ותמיד הייתה לי התקווה שהנה יום אחד אני אתחתן ואז אהיה מאושר, אבל אשתי כל הזמן התרחקה ממני | המטפל הרגשי מרדכי רוט על מהפך שעבר זוג נשוי (מגזין כיכר)

מרדכי רוט | כיכר השבת |
זוג חרדי | אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Sebi Berens/Flash90)

היה זה לפני כחצי שנה, פגשתי יהודי יקר וכך הוא סיפר לי: "אני נשוי זה חמש שנים. והאמת, אני אומר לך מרדכי – 'אני שבור לרסיסים'.

שבור זו לא המילה הנכונה להגיד, אלא נפשי ממש מרוסקת לרסיסים.

>> למגזין המלא - הקליקו כאן <<

היו לי חיים לא קלים בימי ילדותי ונעוריי. הוריי היו מאוד נוקשים איתי, ותמיד הייתה לי התקווה שהנה יום אחד אני אתחתן ואז אהיה מאושר ושמח וכל הסבל שעברתי כל השנים יתמוגג וייעלם.

אבל מחשבות ודמיונות לחוד ומציאות לחוד.

שלא תחשוב שיש לי אישה לא טובה, אלא פשוט אני רואה שהיא לא כ"כ שמחה איתי לא כ"כ חיה איתי, אני מרגיש שהיא קצת מנותקת ממני. היא פחות משתפת אותי בחיים שלה. עושה רושם שהיא נמנעת מלטייל איתי. כל החלום שלי היה - שאני ואשתי כשנתחתן אני אהיה עם אשתי ממש נפש אחת, נאהב אחד את השני, נבלה יחד, נדבר ונשתף אחד את השני.

אבל זה לא קורה וזה כל כך קשה לי, כי יש לי רצון עז לחיות עם אשתי חיים יותר טובים, יותר מאוחדים, יותר שמחים. שאני ארגיש ואראה שאשתי פשוט רוצה אותי.

אני באמת משתדל לעשות הכול בשבילה. קונה לה כל מה שהיא צריכה, עוזר מאוד בבית, מבשל, מטפל בילדים, אז למען השם במה אני טועה פה במה אני לא בסדר?

האם נגזר עליי לחיות כל חיי בלי לקבל אהבה?!" דמעות זלגו מעיניו של אותו יהודי, "אני מוכן לעשות הכול, אבל מה יש לי עוד לעשות?!"

הייתה לי שיחה ארוכה עם אותו יהודי יקר. שוחחתי איתו על עברו הקשה, הוא סיפר לי גם קצת על עברה של אשתו ועל כך שהוריה התגרשו. ובעיקר שוחחתי איתו על מה הוא עושה לאשתו חוץ מעזרה, דאגה וקניות ושאר הדברים הסטנדרטיים.

האם הוא גם מחמיא לה? האם הוא מעודד אותה במילים טובות? והוא ענה שבקטע הזה הוא פחות טוב. הוא אומנם מתייחס יפה אבל הוא פחות טוב בדיבורים, הוא יותר טוב במעשים: לעזור, לקנות, לדאוג.

הסברתי לו שלכל אדם בעולם בין נשים ובין גברים יש צרכים רגשיים שהם זקוקים להם. גם גברים וגם נשים זקוקים לכבוד, לאהבה, להכלה, להבנה. בכל צורך רגשי יש שהגבר יותר צריך אותם מאשר האישה ויש צרכים שלאישה יותר צורך בהם מאשר לגבר.

ככה השם ברא אותנו!

דייג שרוצה לדוג מה הוא שם בחכה שלו? כדי שהדג יגיע לחכה הוא ישים שם לחם כי זה מה שהדג רוצה. אבל אם תשים בחכה בשר וגם את הבשר הכי משובח בעולם, הדג לא יגיע לחכה - כי זה לא מה שהוא רוצה!

הוא רוצה לחם ולא בשר!

אותו דבר אמרתי לו, אצל בני האדם. לכל אדם בעולם יש צרכים רגשיים ופיזיים שהוא צריך לקבל, אבל לכל אדם יש לו צרכים רגשיים ופיזיים שיותר חשובים לו שהוא יקבל, מאשר אדם אחר.

לדוגמה: הצרכים הרגשיים של נשים וגברים הם שונים אחד מהשני. כמובן שיש צרכים רגשיים שהם אוניברסליים בין נשים ובין גברים, אבל ההבדל ביניהם הם דברים מסוימים שהגבר צריך יותר מאשר אישה וכן להיפך.

וגם בין גברים ונשים ישנם צרכים רגשיים שהם יותר דומיננטיים אצל כל אחד ואחד. לדוגמה: לאחד חשוב מאוד מחמאות ולשני חשוב שיתנו לו כבוד. זה לא אומר שהאדם שצריך יותר כבוד לא צריך מחמאות, אלא שרגש הכבוד שהוא רוצה לקבל הוא יותר נצרך לו מאשר מחמאות.

אותו הדבר כלפי אשתך. אתה אומר לי שבגלל דבר קטן אשתך לא מספיק לה כל מה שאתה עושה, והתשובה היא שזה נכון כי זה כמו הדייג ששם חתיכת בשר במקום לחם. זה לא אומר שאשתך לא שמחה בכל מה שאתה מעניק לה והיא בוודאי מאוד מעריכה את זה.

אבל הרעב שלה הוא למה שהיא צריכה ולא למה שאתה נותן לה...

כמובן שאתה צריך להמשיך עם כל הדברים שאתה עושה לה, אבל אתה צריך הדרכה נכונה איך לספק את הצורך הרגשי של אשתך".

יש הרבה אנשים שסובלים מבעיות בשלום בית והם כל כך משתדלים ומנסים אבל הם לא מצליחים. והסיבה היא: בגלל שהם נותנים לבן הזוג שלהם את מה שהם רוצים ולא את מה שבן הזוג השני רוצה.

לכן תמיד אני ממליץ לברר טוב מה הצורך הכי חזק של בן הזוג שלך? מה הכי חשוב לו? מה מרגיע את נפשו?

ובזה להשקיע הכי הרבה כי זה מה שבן הזוג רוצה.

אבל לא תמיד זה קל כי לפעמים הדבר שבן הזוג הכי רוצה קשה לבן הזוג השני לעשות את זה. בגלל כל מיני סיבות אם זה בגלל שזה לא האופי שלו, אם בגלל שהוא לא חונך כך, ואם בגלל אלף סיבות אחרות...

ופה נכנסת עבודת המידות שהאדם צריך לעבוד על עצמו. או לפעמים ללכת להדרכה ולייעוץ איך אני מיישם את מה שבן הזוג שלי רוצה וצריך.

אני יכול להגיד לכם בוודאות שכאשר אתה נותן לבן הזוג שלך את מה שהוא צריך ולא מה שאתה רוצה לתת, בן הזוג השני נהפך לאדם המאושר ביותר וכתוצאה מזה הוא יחזיר לך עשרת מונים.

הצרכים של כל אחד ואחד נובעים מכל מיני סיבות - זה תלוי מה האדם עבר בימי ילדותו, סוג האופי שלו. יש מי שדורש יותר כבוד והערכה, לעומתו דורש האחר יותר מימוש עצמי.

זהו דבר לא פשוט למצוא את מה שבן הזוג שלך צריך באמת ואת זה לתת לו, כי לא תמיד זה קל. לפעמים זה גם מתנגש במה שהאדם עצמו עבר בילדותו ובסוג האופי שלו.

אבל זה שווה הכול, כי אם בני הזוג עושים זאת אחד לשני הם הזוג הכי מאושר בעולם.

הסברתי לאותו יהודי יקר שלפי מה שאני חושב אשתך צריכה יותר הרגשה של ביטחון. בגלל שאשתך הוריה התגרשו יש לה צורך מאוד בהרגשה של ביטחון, שבעלה תמיד יהיה איתה ולא יעזוב אותה. נכון שלכל אדם בעולם יש את הצורך הזה להרגיש הרגשה של ביטחון ויציבות, אבל אשתך זקוקה לזה עשרת מונים מאשר אנשים אחרים כי היא לא חוותה בחיים שלה הרגשה של ביטחון ויציבות.

כמו כן העובדה שקשה לך לתת מחמאות ומילים טובות כי אתה לא קיבלת מחמאות ומילים טובות, הכול ביחד יוצר אצל אשתך איזו שהיא סגירות רגשית שהיא לא נפתחת מאה אחוז, היא רוצה תמיד לתת לעצמה את המקום של הביטחון שיש לה לאיפה לברוח. בעצם היא לא סומכת עליך במאת האחוזים.

אתה צריך להתחיל להגיד לה בכל מיני הזדמנויות שונות: "תדעי לך אשתי היקרה אני תמיד אהיה לצידך, באש ובמים. אני אף פעם לא אעזוב אותך, אני איתך לנצח נצחים". ובנוסף לזה תתחיל גם יותר להחמיא לה במילים טובות.

זה באמת מאוד יפה איך שאתה עוזר לאשתך ודואג לה וברור שהיא מעריכה את זה, אבל מה שבאמת ישביע את הרעב הנפשי שלה מה שיגרום לה רוגע זה מה שאמרתי לך עכשיו.

תיתן לה מה שהיא צריכה, לא רק מה שיותר קל לך לתת. אני בטוח בעזרת השם שאתה תראה שינוי גדול.

יכול להיות בהחלט שהיא צריכה גם לעבור איזה טיפול רגשי. אבל לפני הכול תנסה אתה את מה שאתה צריך לעשות ובדרך כלל מי שעשה מה שהוא צריך לעשות אז דברים בס"ד מסתדרים.

אותו יהודי צדיק ויקר עשה מה שאמרתי לו וברוך השם אחרי תקופה הוא אמר לי באחת מהפגישות שלנו: "הגעתי למצב שאשתי היום רודפת אחריי לצאת יחד ולבלות יחד, מספרת ומשתפת והיא נראית מאושרת ושמחה, וגם אני ברוך השם שמח ומאושר ומרגיש שאני עולה על דרך המלך".

אז בפעם הבאה שאתם נתקלים בקושי עם בן הזוג או סתם עם חבר תחשבו מה הוא צריך מה חשוב לו, לא מה חשוב לך. מה הוא אוהב, מה מרגיע אותו, מה עוזר לו, מה משמח אותו. אתם תראו נפלאות אני בטוח בזה בעזרת השם.

שבת שלום לכל עם ישראל הקדושים, אוהב אתכם.

(לתגובות: machon.rot@gmail.com)

המטפל הרגשי מרדכי רוט (קרדיט: ראובן חיון)
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית