את חייבת להראות טוב הפסח הזה

כולן עובדות, מנקות, ממרקות ומורטות את העצבים. פסח ממש כבר כאן, ואת ממש חייבת לדאוג לעצמך. כמה תזכורות קטנות, שיעזרו לך להגיע אל החג במיטבך, ועוד משהו אל תשכחי לקנות לעצמך מתנה (פסח 2015)

לימור רז | כיכר השבת |
אני מתארת לעצמי שאת עסוקה בימים אלו בניקיון הבית, קרצוף, שפשוף ומיד אחר כך בבישולים ובהכנות ובכל המשתמע מכך. דברים שבהם אנו הנשים שמחות ונהנות להדר בו ככל האפשר.

העיקר זה לעבוד בשמחה ובבריאות. שנזכה להגיע לחג החרות שמחות יפות נעימות "מאופרות לבושות יפה ולא פצועות" וכמובן מלאות סיפוק .

הימים האלו ימים גדולים ומיוחדים מאוד כתוב שבשלושים הימים שבין פורים לפסח יורד הקב"ה בחצות לילה ולוקח כל יום 1 מתוך 30 מהמצרים שיש לאדם דברים שגורמים לו צער בתחומים שונים הבה ננצל ימים אלו ונתפלל לפניו יתברך שיגאל כל אחד מהמצרים שלו.

בכלל כל עניין הניקיון הוא גדול מאוד עד כדי כך שניקיון הבית משפיע על הנפש פנימה הכיצד? אסביר את דברי כשיש לנו חפצים בבית שאנו משתמשים בהם, הם יונקים את כוח קיומם מעצם השימוש בהם.

אבל כשיש חפצים שאין בהם צורך ולא נעשה בהם שום שימוש הם יונקים את כוח קיומם מהיושבים בבית. זאת הסיבה שלפעמים יש לאדם תחושת כבידות נוראית וכן עצבות לא מוסברת כי דברים שלא משתמשים בהם גורמים לעיכובים אצל האדם.

הדברים הם עמוקים וחשובים מאוד שנדע ונעביר הלאה. מסקנה: כל חפץ שלא צריכים ומוציאים מהבית הן לפח האשפה והן למסירה למי שכן יכול להשתמש. מוציא ביחד איתו מביתו של האדם עיכובים ואנרגיות שליליות ומפנה מקום לחידוש פריחה ואנרגיה חיובית. ולוואי שנצליח במשימה זו בשלימות ונרגיש רק חיובי ושמח.

חודש האביב חודש שע"פ התורה ראשון החודשים ויש לו השפעה לכל חודשי השנה ולכן נתפלל בר"ח על כל החודשים הבאים עלינו לטובה אמן.

דרך אגב הרמז לכך במילה אביב עצמה : אב = יב חודש, שהוא אב ל-יב' החודשים הבאים.

כמה כללים שחשוב לכולנו לזכור בימי הניקיון:

1. כשאישה מנקה היא צריכה לשמור על מראה אסטטי ונעים גם זה משפיע על אנרגיות חיוביות .

2. בשום אופן לא לדלג על ארוחות במיוחד ארוחת בוקר מלאה ומשביעה לכל בני הבית מבטיחה שקט ועבודה מועילה.

3. לעבוד בשמחה הילדים שלנו מחכים לראות כיצד אמא נוהגת בניקיון ובעתות לחץ וכך הם ינהגו.

4. הפתגם הידוע שחשוב לתת עליו את הדעת כל שנה מחדש בכובד ראש "אבק זה לא חמץ והבעל והילדים אינם קורבן פסח" כמה נכונים הדברים נשכיל לא להחטיא את המטרה בהוצאת החמץ.

5. לא לערוך השוואות בהספק הניקיונות עם שכנות חברות ובנות משפחה ויפה שתיקה.

6. זהירות מחומרים מסוכנים מערבוב חומרים ממגע ישיר עם העור להתרגל לעבוד עם כפפות ולהזהר מאוד מטיפוס ל"שחקים" על דברים לא בטיחותיים.

אין שום מצווה להגיע עם שריטות וחבלות כמו "זבח פסח" שנגיע שלימות ובריאות לליל הסדר.

7. עם פנוי הפסולת מהבית זה הזמן לפנות גם את הפסולת מהלב כעסים, משקעים, תככים, טינות, נקמות וכל מרעין בישין זה מאוד כבד על הלב והלב כידוע הוא לא מחסן.

8. והכי חשוב לפני שאת נגשת למלאכת הבישול, קחי לך פסק זמן ותצאי לקנות לעצמך מתנה.

וכשאנו נפנה מליבנו את כל הפסולת הזו ונהפוך להיות יותר סלחניות, נעימות, אהובות, שלוות ורגועות שווה ביותר.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית