זהירות, איפור מסוכן!

פורים בפתח, וחנויות 'הכל בשקל' מלאות איפור בשקל. הפיקוח על מוצרי איפור בארץ לוקה בחסר, וחנויות יכולות להביא כמעט כל חומר בשעה שעולה הרצון מלפניהם. תעשיית האיפור הזול פורחת, והאם עקרת הבית הנבונה והחסכנית שואלת למה להשקיע? אם אפשר לקנות בחמישה שקלים למה להוציא יותר? (פורים תשע"ו)

מלי אברהם | כיכר השבת |
אז זהו. שהשקל הזה עלול לעלות לכם יקר מאד. איפור זול בלי תוית פיקוח ותקן עלול להכיל חומרים מסוכנים מאד, העלולים לגרום נזק לעור, ואפילו. כן. אפילו מסרטנים. שרון גוטליב, מנהלת הדרכה באסתי לאודר, מביאה לנו כמה טיפים שצריך לזכור תמיד ובפורים בפרט.

לא קונים - לא לילדים ולא לנו איפור שאין בו רשימה מדוייקת של הרכיבים. מה לא היינו עושות בשביל לשמור על העור שלנו? מגיל שלושים וחמש ומעלה, אנחנו מודעות לעדינות ולשבירות שלו יותר מתמיד. קונות חברות "יקרות" ונזהרות מאד. דא עקא שמסתבר, שחברות הקוסמטיקה הגדולות מרשות לעצמן לשווק לנו מוצרים עתירי כימיקלים, שהנזק המצטבר שהם גורמים לבריאות שלנו עשוי להיות עצום.

מחקר חדש שנערך בבריטניה מגלה כי האישה הממוצעת מורחת על עצמה לא פחות מ-515 כימיקלים שונים מדי יום: הסבון, השמפו, הצלליות, המסקרה, הליפסטיק, קרם הגוף וכמובן קרם הפנים – כל אלו חשודים בשינוע חומרים מסוכנים לתוך הנקבוביות, ומהן הלאה לאזורים אסטרטגיים בגוף.

אז איך ניזהר?

הדבר הראשון שזה אומר הוא לקרוא את האותיות הקטנות, או לצורך העניין את רשימת המרכיבים. (כאמור, חייבת להיות, אם אין, להעיף!) ולשנן את הרשימה הבאה:

פארבן - חומר כימי שעלותו נמוכה מאד, לכן הוא נפוץ במוצרים כמו שמפו, קרמים, משחות שינים וג'לים לגילוח. עדיין לא הוכח באופן מדויק הקשר בינו לבין סרטן, אבל חשדות המדענים גדולים בענין. חברות מעולות נמנעות ממנו.

טולואן /בנזואן - תוצר לוואי של תעשיית הנפט וידוע כחומר רעיל ומסוכן (מצוי בטיפקס) בדכ ניתן למצוא אותו בלק לציפורניים ובבשמים. הוא משפיע לרעה על מערכת העצבים, ובמקרה הרע- עלול לגרום לנזק נוירולוגי- ואף למומים בעובר אצל נשים הרות.

אזנולמיין ׁוגם, TEA, DEA, ו-MEA וגם M, T, D - התרכובת של החומרים הללו מסוכנת ומסרטנת ולכן נאסרה באירופה, אבל בארה"ב עדיין לא, שימו לב.

סודיום לאוריל פוספאט – חומר הגורם לגירוי העור והעיניים.

יש לזכור שמוצרים טבעיים או אורגניים הם בשום צורה לא ערובה לבריאות. היצרנים מנצלים את הנהייה אחרי הטרנד הירוק והזיהוי שלו עם בריאות, ומוסיפים כמה תמציות פרחים אורגניות למוצר עתיר הכימיקלים שלהם. אל תיפלי בפח הזה, הכימיקלים עדיין שם, ממש מתחת לעלה התאנה האורגני.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית