בריאות הנפש: 5 הרגלים שמאמללים אותנו

הכתבה הכי חשובה שאתם צריכים לקרוא השבוע. הכל על ההרגלים שגורמים לנו לאמלל את עצמנו

רינה כספי | כיכר השבת |
1. לחכות לרגע המושלם להתחיל משהו

לכולנו יש חלום כלשהו. לפתוח עסק, להתחיל ללמוד, לקבל רישיון נהיגה, ללדת עוד ילד... כל אחד והחלום שלו. אבל לא עכשיו כמובן. אחרי שנעבור דירה, כשנקבל אישור מהגורמים הרלוונטיים, כשנרגיש מוכנים, כש... רשימת התירוצים יכולה להיות ארוכה ויצירתית ביותר.

והאמת היא שאין שום רגע מושלם ואף פעם לא יגיע יום שבו לא יהיה אף מכשול. הרגע המשולם לעשות משהו זה אותו רגע שבו אתם פשוט קמים והולכים לעשות משהו בכיוון הנכון.

2. לשמור טינה

טינה זו אחד הרגשות "השמנים" ביותר. היא תופסת המון מקום בראש ובלב ופשוט לא משאירה מקום לרגשות חיוביים וטובים יותר.

היא אוכלת אותנו מבפנים, מעסיקה אותנו, גורמת לנו לחשוב שעות על היחסים שלנו עם אותו בן אדם, ופשוט לא משאירה לנו פנאי לעשות משהו טוב לעצמנו.

מיותר לציין שההתעסקות עם טינה גורמת להרגשה רעה דווקא אצלנו ולא אצל אותו אדם שכלפיו אתם חשים את הטינה הזאת.

3. לחנך את העולם

הילדים שלנו שלא קיבלו מספיק חינוך ודאגה גורמים לנו להרבה כאב ראש, אבל הדבר לא מונע מאתנו להשקיע את מרב מאמצנו דווקא בחינוך המבוגרים שסביבנו.

אנחנו מסבירים להם כמה הם טועים, מכוונים אותם לדרך הנכונה, מנסים לגרום להם להסיק מסקנות, ופעם אחרי פעם מתפלאים למה המאמצים שלנו לא נושאים פרי.

אנשים בוגרים שבטוחים בצדקת דרכם לא זקוקים להטפות המוסר שלנו. יתרה מכך, המקרים בהם בן אדם בוגר שינה את דעתו בעקבות ויכוח סוער, הם מעטים ביותר, והם מהווים את היוצא מן הכלל ולא הכלל עצמו.

ואילו היינו משקיעים את השעות האלה בחיים שלנו ולא בחיים של אחרים, יכולנו אולי להגיע לתוצאות מרשימות ביותר...

4. לעבוד אך ורק בשביל המשכורת

אנחנו מבלים בעבודה את רוב שעות היום. אם רוב שעות היום נבלה בתחושה של תסכול ושנאה, סביר להניח שבאופן כללי נרגיש את עצמנו מסכנים.

אך למרות שאנחנו נוטים לקרוא לעבודה שלנו עבדות, בפועל איננו עבדים, ומגוון האפשרויות הפתוחות בפנינו הוא הרבה יותר גדול ממה שנראה לנו.

גם אם איננו מתכוונים להחליף את מקום העבודה, ברוב המקרים גם באותו מקום עבודה ניתן למצוא נקודת אור כלשהי, משהו שאכן מעניין ומרתק, משהו שבסופו של דבר גרם לכם לבחור במקצוע הזה.

חוץ מזה תמיד ניתן לנסות לחדש משהו ולהתנסות בתחומים חדשים באותו מקום עבודה. גם אם בהתחלה תרגישו שאתם עושים עבודה נוספת ללא תשלום, יתכן ויסתבר כי אתם מגלים לעצמכם עולם מקצועי חדש שבשלב מסוים יביא גם כסף נוסף, ויותר חשוב, סיפוק והנאה.

5. לחיות בעבר

היות ועוד לא נולד אדם שהגיע לגיל בגרות בלי לעשות אף טעות, בלי לקבל אף החלטה שגויה, בלי להיראות מטופש ומצחיק במצב כלשהו, לכולנו יש מספיק חומר להצטער עליו.

הבעיה מתחילה כאשר במקום לחיות בהווה וליהנות מהדברים הטובים שקורים לנו עכשיו, אנחנו מתחילים לסייר בשבילי העבר ולחפש פניות צדדיות שבכל מקרה כבר אין לנו אפשרות להגיע אליהן.

העבר כבר לא ניתן לשינוי, ובלי קשר למה שהיה בו, עלינו לדאוג לשפר את ההווה והעתיד שלנו.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית